مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:در ۵ ماه نخست امسال ۱۵۴ خانوار زیر پوشش این نهاد توانمند و از چرخه حمایتی خارج شدند.
کد خبر: ۷۸۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 07 October 2019

خارج شدن ۱۵۴ خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد

به گزارش تابناک قزوین،مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت : پارسال هزار و ۸۰۰ خانوار استان توانمند شدند و در پنج ماهه امسال هم ۱۵۴ خانوار از چرخه حمایتی خارج شدند.

مومنی افزود: امسال ۱۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان مستعد و توانمند برای اجرای طرح‌های اشتغال ، پرداخت خواهدشد تا این افراد بتوانند زندگی شایسته‌ای را برای خویش فراهم کنند.
وی گفت : در این بخش حداکثر مبلغ تسهیلات قابل پرداخت برای  طرح‌ های اشتغال دارای توجیه ، ۵۰ میلیون تومان است و در تسهیلات کارفرمایی حداکثر رقم پرداختی ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود و در موارد خاص با اخذ مجوز از دفتر مرکزی تسهیلات کارفرمایی قابل افزایش است.
مدیرکل کمیته امداد استان گفت: ایجاد اشتغال تنها از طریق پرداخت تسهیلات نیست بلکه بسته تشویقی این نهاد برای کارفرمایان وجود دارد که براین اساس، برای بکارگیری مددجویان در واحد‌های مختلف کارفرمایان تا دو سال از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند و این رقم از سوی کمیته امداد امام (ره) پرداخت می‌شود.
مومنی در ادامه به مسکن مددجویان این نهاد اشاره کرد و افزود : امسال واگذاری ۳۵۰ واحد مسکونی  در برنامه کاری وجود دارد .
وی گفت : با تحویل این واحدها ، دراستان دیگر واجد شرایط با جمعیت سه نفر و بالاتر نیست که مشکل مسکن داشته باشند.
به گفته مومنی، در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۵۲ هزار نفر در استان قزوین زیر پوشش کمیته امداد هستند که این رقم کمتر از چهار درصد جمعیت استان را  شامل می‌شود.
وی افزود: ماهیانه حدود هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مستمری به مددجویان زیرپوشش استان پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار