مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک :
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در این شهرستان تولید شده است .
کد خبر: ۷۸۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 06 October 2019

یک میلیون و 700 هزار ماهی زینتی در واحدهای پرورش آبیک تولید شد

به گزارش تابناک قزوین،بیژن لطفی مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک گفت : سالانه بیش از ۳ و نیم میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در این واحدها تولید و به بازار عرضه می‌شود .

وی اظهارداشت : در حال حاضر  ۱۷ واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین در این شهرستان فعال است که از این تعداد سه واحد به صورت کارگاه های مستقل تولیدی و مابقی به در قالب مشاغل خانگی فعالیت دارند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با بیان اینکه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت هایی است که در منازل مسکونی و در قالب مشاغل خانگی نیز انجام و مجوزهای لازم  صادر می شود گفت :  این شاخه از آبزی پروری با توجه به هزینه های پایین مورد نیاز جهت راه اندازی، نیاز به سرمایه کم و فضای کوچک جهت فعالیت، می­تواند یکی از زمینه های مهم اشتغالزایی بویژه در مناطق روستایی باشد و زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را فراهم کند.

 لطفی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل مستعد شهرستان آبیک در زمینه پرورش ماهیان زینتی افزود: فراهم بودن شرایط مناسب فروش از جمله نزدیکی به پایتخت و بازار مصرف مساعد، استفاده بهره‌برداران از آموزش‌ها و خدمات جهاد کشاورزی در خصوص تکثیر و پرورش ماهیان زینتی  بستر مناسبی را برای پرورش دهندگان ماهیان زینتی در این شهرستان ایجاد کرده است .

وی از علاقمندان به فعالیت در زمینه تولید ماهیان زینتی خواست : برای کسب اطلاعات بیشتر برای فعالیت در زمینه آبزی پروری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار