رئیس مرکز بهداشت خوزستان از آغاز نظارت‌های بهداشتی بر مواکب همزمان با سفرهای اربعین خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 02 October 2019

دکتر مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال جمعیت زیادی از زائران راهی سفر اربعین خواهند شد، پیش‌بینی‌های لازم جهت نظارت‌های بهداشتی بیشتر بر مواکب انجام شده است.

وی افزود: همزمان با استقرار مواکب از پنجم ماه صفر (12 مهرماه) نظارت‌های بهداشتی بر مواکب با حضور ۴٨ تیم بازرسی و ٢۵٠ بازرس بهداشت محیط آغاز خواهد شد.

حسینی‌زاده گفت: نظارت بر آب آشامیدنی، مواد غذایی و شرایط بهداشتی مواکب از مهمترین وظایف بازرسان بهداشت محیط در این ایام است. همچنین نظارت بهداشتی بر وضعیت محیطی که مواکب در آنها مستقر شده‌اند از جمله مبارزه با حشرات و جانوران موذی و وضعیت سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها نیز توسط بازرسین بهداشت محیط انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: حفظ سلامت آب آشامیدنی از طریق انجام کلرسنجی از مخازن آب و شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی و کلرزنی آب آشامیدنی مخصوص مواکب از مهمترین اقداماتی است که توسط بازرسان بهداشت انجام می‌شود. نمونه‌برداری آب آشامیدنی از نقاط مختلف شبکه و همچنین مخازن آب نیز انجام می‌شود تا از سلامت آب اطمینان حاصل شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در خصوص بهداشت مواد غذایی نیز بازرسی‌های متعددی از مواکب و کنترل غذاهای تولیدی با استفاده از نمونه‌برداری و دستگاه‌های پرتابل انجام خواهد شد. علاوه بر آن، جلسات آموزشی نیز قبل از شروع برنامه اربعین برای موکب‌داران برگزار و معاینات پزشکی برای بسیاری از آنان انجام شده است.

وی افزود: در صورتی که بازرسان با مواد غذایی مشکوک به فساد برخورد کنند، این مواد بلافاصله معدوم و از دسترس زائرین و مواکب خارج خواهد شد. همچنین توزیع آب و شربت فاقد بسته‌بندی بهداشتی، انواع سالاد، سبزی و کاهو و همچنین سالاد الویه در مواکب ممنوع است. برای توزیع چای و مایعات داغ نیز باید از لیوان یکبار مصرف گیاهی یا کاغذی استفاده شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان توصیه کرد: موکب‌داران به دستورالعمل بهداشتی که توسط ستاد عتبات و ستاد اربعین ابلاغ شده توجه کنند تا سلامت زائران تامین شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار