معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه از اجرا و بهر برداری ۵۱ پروژه نیروگاه خورشیدی خانگی در استان طی دوسال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 02 October 2019

فعالیت ۵۱ نیروگاه خورشیدی در استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه رشید جلیلیان، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، اظهار داشت: طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ به منظور ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی برای مددجویان تحت حمایت ۵۱ پروژه نیروگاه خورشیدی خانگی در استان اجرا و به بهره برداری رسید.

جلیلیان با بیان اینکه این نیروگاه‌ها در منازل روستا‌یی راه اندازی شده اند افزود: طرح‌های اشتغال به خانوار‌های تحت حمایتی داده شده که توانایی انجام کار دیگری را نداشته اند. به هریک از مجریان طرح اشتغال نیروگاه خورشیدی حدود ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان کمیته امداد و شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: برق تولیدی این نیروگاه‌های کوچک خانگی توسط شرکت توزیع برق خریداری می‌شود. هر نیروگاه خانگی ماهانه بیش از ۸۰۰ هزار تومان برای خانوار‌های مددجو ساکن روستا‌ها درآمدزایی دارد.

رشید جلیلیان با تاکید بر اینکه کاهش مهاجرت مددجویان از روستا به شهر، توسعه فرصت‌های شغلی، کسب درآمد و تولید انرژی پاک و غیرآلاینده از جمله اهداف اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی خانگی است عنوان کرد: امیدواریم در سال جاری با افزایش قیمت خرید برق تولیدی توسط شرکت توزیع برق، طرح‌های بیشتری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی برای مددجویان تحت حمایت در استان به بهره برداری برسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار