معاون وزیر کشور عنوان کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور با اشاره به مهلت زمانی 72 ساعته به پیمانکار قطار شهری اهواز برای تصمیم‌گیری جهت ادامه فعالیت در انجام این پروژه، گفت: اگر شرکت کیسون، پیمانکار قطار شهری اهواز شرایط مطرح شده از سوی شورای شهر و شهرداری را نپذیرد، چاره‌ای جز فسخ قرارداد ندارد.
کد خبر: ۷۸۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 01 October 2019

بابک دین‌پرست شامگاه، 8 مهرماه در حاشیه جلسه تخصصی مشکلات آب و فاضلاب و مترو اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این جلسه دو نکته مهم در بحث مسایل و مشکلات فاضلاب شهرستان اهواز و همچنین مسایل مربوط به مترو مطرح شد.

وی افزود: در گزارشی که وزیر کشور حدود 45 روز گذشته به مقام معظم رهبری ارائه داد، ایشان در خصوص شرایط فاضلاب شهرستان اهواز عنوان کردند که این یک موضوع بسیار مهم است و باید با جدیت پیگیری و حل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور تصریح کرد: بر اساس این دستور مقام معظم رهبری، آقای روحانی دستوری به سازمان برنامه و بودجه داد تا این مساله به صورت جدی دنبال شود.

دین‌پرست عنوان کرد: در جلسه امشب وضعیت تامین اعتبار پروژه حل مشکلات فاضلاب شهرستان اهواز بررسی و قرار شد تا موضوع در مرکز پیگیری شود تا شاهد تامین اعتبارات انجام این کار و حل مشکل فاضلاب شهرستان اهواز باشیم.

وی ادامه داد: در بحث مشکلات جاری فاضلاب شهرستان اهواز نیز قرار است تا مدیران مربوطه برنامه زمانبندی خود را برای حل مشکلات ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور با اشاره به موضوع قطار شهری اهواز، گفت: این پروژه یک پروژه ویژه است زیرا حدود 14 سال از اجرای این پروژه می‌گذرد و فقط حدود 28 تا 29 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: در این طرح اختلاف محاسباتی میان کارفرما و پیمانکار وجود دارد که این مساله به شورای عالی فنی ارجاع شده و در حال رسیدگی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور با بیان اینکه مساله مهم در پروژه قطار شهری اهواز توقف عملیات اجرایی این طرح است، گفت: کارگاه‌های این طرح کاملا تعطیل است و هیچ چشم‌اندازی برای ادامه اجرای آن وجود ندارد.

دین‌پرست اظهار کرد: قرار شده پیمانکار در صورت رعایت و پذیرش شروط کارفرما، نسبت به ادامه کار اقدام کند. این مساله البته مشروط بر آن است تا عملیات اجرایی مجددا آغاز شود.

وی افزود: 72 ساعت به پیمانکار فرصت داده‌ایم تا نظر خود را در خصوص این پیشنهاد مطرح شده از سوی شهرداری و شورای شهر اعلام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور بیان کرد: قرار شد در صورت آغاز عملیات اجرایی و قرار گرفتن صورت وضعیت در اختیار شهرداری، کار تامین اعتبار مورد نیاز پیمانکار انجام شود.

دین پرست ادامه داد: اگر شرایط مطرح شده مورد پذیرش پیمانکار قرار بگیرد، باید حتما ظرف مدت 10 روز آینده عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اهواز فعال شود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیر تامین اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح هستیم. آنچه که مشخص شده آن است که 72 ساعت به پیمانکار فرصت داده‌ایم تا اعلام کند که برای عملیات اجرایی آمادگی دارد یا خیر و پس از آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور گفت: اگر پیمانکار قطار شهری اهواز شرایط مطرح شده را نپذیرد، چاره‌ای جز فسخ قرارداد ندارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار