مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اعلام کرد که بالغ بر 1600 فضای فرسوده و تخریبی آموزشی در نقاط مختلف این استان وجود دارد که برای بازسازی یا بهسازی آن هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۷۸۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ 30 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: علی عسگر نجفی دوشنبه 8 مهر در جمع فرهنگیان شهرستان کازرون گفت: اگر خیرین عزیز در کنار ما نبودند قطعاً مشکلات ما بیش از این بود. خوشبختانه فارس در جذب خیرین مقام دوم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 410 پروژه فعال در استان در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: تعداد 120 پروژه از 410 پروژه فعال آموزش و پرورش فارس با مشارکت خیرین و مابقی با اعتبارات دولتی در حال ساخت است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با یادآوری اینکه خیرین و فرهنگ‌سازان هیچ‌گاه آموزش‌وپرورش را تنها نگذاشته‌اند، گفت: امسال نیک اندیشان فارس در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز 130 میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی متعهد شدند .

وی همچنین به روند رو به رشد توسعه فضاهای ورزشی در آموزش و پرورش فارس اشاره و اضافه کرد: حدود 8 استخر و 19 زمین چمن مصنوعی در استان فارس مراحل احداث را طی می‌کند و به زودی بهره برداری از 2 پروژه ورزشی آغاز خواهد شد.

نجفی در ادامه و با بیان اینکه امسال حدود 10 هزار کلاس درس استان فارس معلم نداشت، گفت: با استفاده از روش‌های مختلف برای جذب نیروی انسانی تلاش کردیم و با به کارگیری بازنشستگان، سرباز معلم‌ها و دیگر گزینه‌ها موفق با تامین 2 هزار و 200 نیروی جدید شده‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم تامین تجهیزات بهتر و ایجاد رشته‌های متنوع‌تر در هنرستان‌های استان فارس، گفت: هم‌اکنون 33 درصد پوشش تحصیلی در استان فارس مربوط به رشته‌های مهارتی است که این میزان تا پایان برنامه ششم توسعه باید به 50 درصد افزایش یابد.

نجفی با اشاره به لزوم اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف قانونی و راهبرد اساسی، گفت: در کنار همه توفیقات کسب شده در آموزش و پرورش، تهدیدات زیادی نیز این سازمان را در برگرفته که کمبود نشاط و شادابی در مدارس یکی از این موارد به شمار می‌رود و رفع آن نیازمند تحول در آموزش‌وپرورش مطابق با نیازهای کنونی دانش آموزان است.

وی لزوم اطلاع کامل مدیران مدارس و سایر فرهنگیان از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اولین رویکرد مهم این سند را توجه به همه ساحت‌های تربیتی در کنار آموزش عنوان و اضافه کرد: با آشنایی کامل فرهنگیان با سند تحول بنیادین، حرکت به سمت آموزش‌وپرورش جدید با تکیه‌بر مبانی تعلیم و تربیت اسلامی آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: خروجی نظام تک‌بعدی دانش‌آموزانی است که از مهارت‌های ارتباطی و معاشرتی بی‌بهره‌اند و توان نه گفتن در مقابل آسیب‌های اجتماعی را ندارند.

نجفی با اشاره به ضعف خروجی نظام تعلیم و تربیت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اجتماعی، گفت: این‌ها کمبودهای نظام تک‌محوری است که اجرای سند تحول بنیادین و تغییر در نظام تعلیم و تربیت را ضرورت می‌بخشد و مدیران مدارس به‌عنوان رهبران آموزشی می‌توانند این تغییرات را مدیریت کنند.

نجفی برخورداری مدیران از اختیارات کافی برای بهره‌گیری از خلاقیت‌های خود در اجرای این سند را ضروری دانست و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اجرای سند تحول بنیادین بهره گرفت.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار