قصه گویی
مدیرکل کانون پرورش فکری استان مرکزی گفت: مجموعا بیش از ۹۰۰ اثر از استان مرکزی در بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت کردند که این حجم حضور، استان مرکزی را در زمره پیشگامان عرصه قصه گویی ایران قرار می‌دهد
کد خبر: ۷۸۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 30 September 2019

جشنواره قصه گویی

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان مرکزی برگزار شد و در این رویداد ۴۳۹ اثر در بخش قصه گویی صحنه‌ای مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

این جشنواره در دو بخش ۹۰ ثانیه و صحنه‌ای برگزار می‌شود و ثبت نام آن از مردادماه آغاز شده بود.

جهانبخش قنبری، مدیرکل کانون پرورش فکری استان مرکزی در اینباره به ایسنا گفت: در بخش قصه گویی ۹۰ ثانیه، قصه گو باید در عرض ۹۰ ثانیه حکایتی را تعریف کند و فیلم آن را در سایت دبیرخانه بارگذاری کند.

وی با بیان اینکه علاقمندان تا دهم مهرماه برای این کار فرصت دارند، افزود: بخش ۹۰ ثانیه داوری استانی و منطقه‌ای ندارد و مستقیما توسط دبیرخانه مرکزی جشنواره داروی می‌شود.

جهانبخش ادامه داد: قصه گویی صحنه‌ای در سه بخش نوجوانان (۱۲ الی ۱۸ سال)، بخش زنان و مردان و بخش مادربزرگ و پدربزرگ‌ها برگزار می‌شود. در بخش قصه گویی صحنه‌ای ابتدا داوری استانی در روز‌های ۶ و ۷ مهر صورت گرفت و متنخبین به مرحله منطقه‌ای که آبان ماه در لرستان برگزار می‌شود اعزام خواهند شد. مرحله نهایی نیز شب یلدا در تهران برگزار خواهد شد.

به گفته وی، در استان مرکزی ۴۳۹ اثر قصه گویی صحنه‌ای به دبیرخانه ارسال شد که در مرحله نخست ابتدا فیلم آثار مورد بازبینی قرار گرفت و ۳۳ اثر برای اجرا مقابل داوران انتخاب شدند و نهایتا ۱۱ اثر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار