حجت الاسلام سیدحسین محمد نواب گفت: ما به هر اثر هنری نگاه می‌کنیم، نشانه‌هایی از دین وجود دارد و آثار زیادی وجود دارند که در خدمت دین بوده‌اند.
کد خبر: ۷۸۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 30 September 2019
نماینده دانشگاه ادیان ایران گفت: دین و هنر همواره به دنبال این بوده‌اند که انسانیت معنا پیدا کند و گره خوردن دین و هنر باعث متمایز شدن شرق از غرب شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نواب در نشست کارشناسی گفت‌وگو و تاثیرات میان ادیان و معنویات در مسیر جاده ابریشم افزود: اسلام نقاط مشترک بسیاری همچون خدا و نبوت با ادیان مسیحیت و یهودیت دارد.

وی تصریح کرد: سنت‌گرایان گوهر دین را «عرفان» می‌دانند و عرفان اسلامی با عرفان شرقی و بودایسم ارتباط بیشتری دارد و این گوهر عرفانی رابطه خوبی را بین ادیان شرقی به وجود آورده است.

محمد نواب با اشاره به اینکه ادیان شرقی قابل احترام هستند، افزود: چین از زمان‌های بسیار دور مهد علم بوده و حتی پیامبر اسلام توصیه کرده‌اند که علم را بجویید حتی اگر در چین باشد.

نماینده دانشگاه ادیان ایران گفت: ما به هر اثر هنری نگاه می‌کنیم، نشانه‌هایی از دین وجود دارد و آثار زیادی وجود دارند که در خدمت دین بوده‌اند.

او با اشاره به اینکه معماری‌ها نیز الهام گرفته از عبادتگاه‌ها بوده اند، افزود: آثار هنری در ادیان مختلف قبل از اینکه جنبه زیبایی داشته باشند جنبه آرام بخش دارند و تلاش بر این بوده که آرامش را القا کنند و بیشتر جنبه کارکردی داشتند تا جنبه زیبایی.

در اجلاس جاده ابریشم که از اول مهر آغاز شده و تا شامگاه امروز ادامه می‌یابد، ۴۰ مهمان خارجی از ۱۴ کشور جهان حضور دارند.

این مهمانان از کشور‌های فرانسه، ازبکستان، آذربایجان، چین، روسیه، کره‌جنوبی، ژاپن، بوتان، ترکیه، سوئیس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و نپال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار