نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی گوجه‌فرنگی را آغاز نکرده و زمان را تلف می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸ 30 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سیدهادی بهادری ، با اشاره به تذکر کتبی خویش به وزیر جهاد کشاورزی در زمینه عدم خرید تضمینی گوجه‌فرنگی از کشاورزان اظهار کرد: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی گوجه‌فرنگی را آغاز نکرده و زمان را تلف می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این رابطه دو مشکل وجود دارد یکی اینکه کارخانه‌های آذربایجان‌غربی با فرمولی که در برخی استان‌ها اجرا شده، راضی به اجرای آن نیستند برای مثال به جای خرید گوجه، اقدام به خرید رب کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی استان‌ها دولت برای رب قیمت‌گذاری کرده و رب آنها را خریداری می‌کند اما در آذربایجان‌غربی کارخانه‌ها قیمت تعیین شده برای رب را قبول ندارند.

وی افزود: از سوی دیگر قرار بر این بود که هر کیلو گوجه را با قیمت هزار تومان خریداری کنند که در بودجه به مشکل برخوردند، هرچند که سازمان تعاون روستایی استان اظهار کرد که در بودجه مشکلی وجود ندارد اما رئیس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد که در تامین بودجه مشکلاتی وجود دارد.

بهادری اظهار کرد: بنابراین هم اکنون خرید تضمینی گوجه‌فرنگی در آذربایجان‌غربی حل نشده و با توجه به اینکه زمان نگهداری این محصول نیز کم است و به سرعت خراب می شود بنابراین کشاورزان مجبور به فروش آن به 300 تومان می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: اما خرید تضمینی سیب صنعتی استان نیز توسط دولت براساس چند قیمت مختلف آغاز شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار