استاندار خوزستان بیان کرد: در سال های اخیر بودجه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان چند برابر شده و با تلاش صورت گرفته در شروع سال تحصیلی جدید ۸۶۰ کلاس درس در این استان آماده افتتاح شد که در تاریخ استان این مهم بی سابقه بوده و هیچ سالی این تعداد کلاس درس راه اندازی نشده است.
کد خبر: ۷۸۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 23 September 2019

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس خوزستان که به صورت نمادین در هنرستان حضرت آمنه اهواز برگزار شد بیان کرد: تقویت کلاس های کنکور در تمامی مناطق استان به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار به منظور توسعه عدالت آموزشی در خوزستان در دستور کار است تا دانش آموزانی که توانایی استفاده از این کلاس ها را ندارند فرصت حضور در این کلاس ها را داشته باشند.

به گزارش"تابناک" وی گفت: امسال سال رونق تولید نامگذاری شده و به همین منظور تصمیم گرفته شد تا زنگ بازگشایی مدارس استان در یک هنرستان نواخته شود تا دانش آموزان با موضوعات مهمی همچون تولید و کارآفرینی بیشتر توجه داشته باشند.

شریعتی افزود: مسیری که آموزش و پرورش خوزستان در حال طی کردن است درست و مناسب است و باید این مسیر به تدریج دنبال و تکمیل شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در سال های اخیر بودجه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان چند برابر شده و با تلاش صورت گرفته در شروع سال تحصیلی جدید ۸۶۰ کلاس درس در این استان آماده افتتاح شد که در تاریخ استان این مهم بی سابقه بوده و هیچ سالی این تعداد کلاس درس راه اندازی نشده است.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته یک هزار و ۵۰ کلاس درس در خوزستان به بهره برداری رسید که ۵۵۰ کلاس همزمان با آغاز سال تحصیلی بود.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته ۲۵۰ کلاس کانکسی در خوزستان جمع آوری شده بیان کرد: یکصد کلاس کانکسی باقی مانده در خوزستان نیز نیمه دوم امسال برچیده خواهند شد.

شریعتی افزود: اجباری کردن دوره پیش دبستانی، برگزاری طرح جوانه ها و اعطای بورسیه تحصیلی به دانش آموزان مناطق کم برخوردار و آموزش مجازی به دانش آموزان روستایی از جمله طرح هایی است که در خوزستان برای حمایت و تقویت حوزه آموزش انجام گرفته است.

همچنین رسول پاپایی در این آیین ضمن قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: از مسئولین استان خوزستان به ویژه استاندار و همه مدیران دستگاه‌ها به ویژه مدیرکل سابق آموزش و پرورش و سرپرست کنونی آموزش و پرورش خوزستان تشکر می‌کنم. علی‌رغم اینکه استان خوزستان درگیر سیل بود، با همت و تلاش بی‌نظیر، همه مدارس سیل‌زده آماده پذیرای دانش‌آموزان هستند و همه دانش‌آموزان خوزستانی امسال سال تحصیلی را آغاز کردند.

وی بیان کرد:  114 مدرسه در استان خوزستان سیل زده بودند که همه دانش آموزان این مدارس سر کلاس رفتند. البته از این تعداد شش طرح که از طرح‌های ملی هستند، در دست ساخت هستند که تا اسفندماه تکمیل می‌شوند.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به قبولی تمام دانش‌آموزان یکی از مدارس عشایری خوزستان در کنکور، گفت: اینکه در یک مدرسه عشایری همه دانش‌آموزان بدون استثنا در دانشگاه پذیرفته شدند، نشان‌دهنده این است که با وجود اینکه امکانات و معلم خوب در مشخص شدن نتیجه کنکور سهم دارند و این سهم حدود 20 درصد است، مابقی کار بستگی به تلاش دانش‌آموز دارد.

وی در پایان با بیان اینکه مشارکت و تعلیم و تربیت صرفا وظیفه مدیرکل آموزش و پرورش نیست، بلکه یک وظیفه همگانی است و همه دستگاه‌ها موظف‌اند در تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشند، خاطرنشان‌کرد: به برکت تلاشی که در استان خوزستان انجام شد، امروز هیچ دانش آموزی بدون معلم نیست، علی‌رغم اینکه 16 هزار کمبود معلم وجود دارد. این هم‌افزایی بین مجموعه آموزش و پرورش باید بین همه دستگاه‌ها وجود باشته باشد که به کمک آموزش و پرورش بیایند تا این بار سنگین، سبک‌تر شود.

مهدی رفیعی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: یک میلیون و ۱۵۰ هزار دانش آموز  در ۵۱ هزار کلاس درس با آموزش ۵۷ هزار معلم سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند و امید است که با تلاش همکاران و مسئولان استانی سال خوبی برای دانش آموزان باشد.

مهدی رفیعی افزود:  امسال ۲ حادثه سیل و زلزله خسارت های زیادی را به مدارس خوزستان وارد کرد اما با همکاری و همراهی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز خوزستان مدارس آسیب دیده برای استقبال از دانش آموزان آماده سازی شدند.

وی ادامه داد:: ۹۹ درصد از ۱۱۴ مدرسه ای که در ۱۰۰ روستای خوزستان بر اثر سیل آسیب دیدند برای آغاز سال تحصیلی ترمیم و آماده سازی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار