معاون اقتصادی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: سیاست‎های توسعه‌ای در زیر بخش های مختلف کشاورزی در این استان باید پیگیری و اجرایی شود.
کد خبر: ۷۸۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 22 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی در نشست با اعضای کانون خبرگان بخش کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: دولت طرحهای بسیار خوبی در زمینه حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی، خرید ادوات و تجهیزات کشاورزی، استفاده از سیستم های آبیاری مدرن، اجرای ایستگاه های پمپاژ آب و طرح سامانه گرمسیری در دست اقدام دارد که در صورت استفاده مناسب و به موقع کشاورزان نقش مهمی در ایجاد تحول در بخش کشاورزی دارد.

وی افزود: استان ایلام نیز ظرفیت های بسیار خوبی با توجه به تنوع آب و هوایی و وجود اراضی شیبدار در بخش کشاورزی و توسعه باغات مثمر دارد که می توان از آنها در جهت توسعه پایدار، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت فعالان بخش کشاورزی استفاده کرد.

نعمتی یادآور شد: از نخبگان کشاورزی استان که در بخش های فعالیت خود به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده اند انتظار می رود با ترویج فرهنگ کارآفرینی به سمت افزایش بهره وری منابع آب و خاک استان گام بردارند.

وی اظهار کرد: پروژه های بسیار خوبی از جمله سردخانه و فرآوری محصولات کشاورزی در استان شروع شده است که می توان با استفاده از ظرفیت آنها بهترین درآمد را کسب کرد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: از آنجایی که زیتون ایلام سیار مرغوب است می توان با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری علاوه بر درآمدزایی، اشتغال مردم مناطقی که دارای باغات زیتون هستند را فراهم کرد.

معاون جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در این نشست گفت: دولت اکنون تسهیلات یارانه دار برای خرید ادوات کشاورزی پرداخت و از ایجاد کارگاههای سنتی فرآوری محصولات نیز در قالب اشتغال خانگی روستایی حمایت می کند.

افشین مظاهری اظهار کرد: بازاریابی محصولات یکی از مشکلات فعالان بخش کشاورزی است که در این خصوص نیاز است با پیدا کردن پشتیبان در حوزه کشاورزی، در فصل تولید محصولات خریداری، فرآوری و ذخیره شده و خارج از فصل به فروش برسند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار