مدیرکل مدیریت بحران:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت و مشکلات آب و فاضلاب روستایی گفت: آب و فاضلاب روستایی در خوزستان وضعیت خوبی ندارد و اگر حمایت استاندار نبود، از دو سه سال پیش باید این بخش تعطیل می‌شد.
کد خبر: ۷۸۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 22 September 2019

کیامرث حاجی‌زاده در جلسه کارگروه بهداشت و درمان استان که امروز (31 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان بحران‌های متعددی در خود جای داده و با توجه به شرایط کنونی، وظایف ما دوچندان می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت بارندگی در فصل پاییز تصریح کرد: طبق گزارش سازمان هواشناسی، در مهرماه بارندگی نرمال و در آبان‌ماه بیش از نرمال خواهد بود که در این وضعیت، رسالت ما در مقابله با بحران به ویژه سیلاب مضاعف می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی گفت: درست است که با کمبود اعتبار مواجه هستیم اما اینکه در بعضی موارد حداقل کارها نیز انجام نشود، نشان‌دهنده سوءمدیریت و بی‌تدبیری است.

حاجی‌زاده ادامه داد: یکی از شاخصه‌های مهم نظام جمهوری اسلامی در منطقه، بحث شاخص‌های سلامت است و نباید بگذاریم خدشه‌ای به سلامت وارد شود.

وی بیان کرد: اولویت اول ما حفظ سلامت انسان‌ها است. در حال حاضر در پیک دوم بیماری‌ها قرار داریم و باید آمادگی لازم را داشته باشیم. همچنین بحث کلر باقی‌مانده در شبکه توزیع آب شهری و روستایی باید با دستگاه‌های متولی بررسی و مشکلات رفع شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: همچنین در بحث اربعین حسینی باید آمادگی لازم را داشته باشیم. اینکه در بحران سیل اپیدمی رخ نداد، نشان‌دهنده اقدامات خوب در زمینه بهداشت و درمان است که از این اقدمات تشکر می‌کنیم.انتظار می‌رود در ایام اربعین نیز چنین آمادگی وجود داشته باشد تا شاهد بروز مشکلات نباشیم.

حاجی‌زاده با اشاره به وضعیت و مشکلات آب و فاضلاب روستایی بیان کرد: آب و فاضلاب روستایی در خوزستان وضعیت خوبی ندارد و اگر حمایت استاندار نبود، از دو سه سال پیش باید این بخش تعطیل می‌شد.

وی با بیان اینکه همه مردم امکان تهیه آب بسته‌بندی یا خرید دستگاه تصفیه آب را ندارند، عنوان کرد: درست است که در برخی نقاط با کمبود آب و فرسودگی شبکه توزیع مواجه هستیم اما اینکه وضعیت مطلوبیت کلر شبکه توزیع آب شهری و روستایی کم باشد، پذیرفتنی نیست.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: اکنون در پیک دوم بیماری‌ها قرار داریم و در این بازه زمانی، باید مطلوبیت کلرسنجی 100 درصد یا حداقل 90 درصد باشد. در همین مورد در سال گذشته در روستای ابوالفارس رامهرمز و امسال در منطقه تلخاب و برخی روستاهای باغملک دچار مشکل شدیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار