نگاهی به برگزیدگان و حاشیه‌های انتخاب یکی از جایزه دهندگان جشنواره شهید رجایی در هرمزگان؛
حضور «محمدرضا صفا» رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس در جشنواره شهید رجایی به عنوان فرد جایزه دهنده، حاشیه هایی را در فضای مجازی به وجود آورد.
کد خبر: ۷۸۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۹ 22 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان به نقل از دلفین، دستگاه‌های اجرایی برگزیده بیست و دومین جشنواره شهیدرجایی هرمزگان معرفی شدند و علی رغم برخی انتقادات نسبت به برخی انتخاب‌ها یا انتقاداتی که نسبت به کم‌کاری دبیرخانه‌ی این جشنواره برای اطلاع رسانی به خبرنگاران مطرح شد، نظم خوبی بر این مراسم حاکم بود و نسبت به مراسمات مشابه با برنامه‌ ریزی بهتری برگزار شد.

خط یا خطای استاندار!

پس از ایراد سخنرانی‌ها و اعلام دستگاه‌های اجرایی برگزیده نوبت به اهدای جوایز رسید. در شاخص‌های عمومی شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل تامین اجتماعی، اداره کل منابع منابع طبیعی، در شاخص‌های اختصاصی اداره کل امور مالیاتی، انتقال خون، اداره کل فنی و حرفه‌ای، مدیریت شعب بانک کشاورزی، شرکت سهامی برق منطقه‌ای، در شاخص بیشترین رشد امتیازات در مجموع شاخص‌های اختصاصی و عمومی نسبت به سال گذشته اداره کل بنادر و دریانوردی، حفاظت محیط زیست، اداره کل فرودگاه‌های استان، شرکت آب فاضلاب روستایی، در شاخص اقدامات برجسته عمومی دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان، توزیع نیروی برق ، در حوزه اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه بافت فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بندرعباس و در شاخص رضایتمندی مردم استانداری هرمزگان، اداره کل ثبت احوال و اداره کل مخابرات استان هرمزگان به عنوان دستگاه‌های برتر استان معرفی شدند.

فرماندار میناب، فرماندار بستک، فرماندار حاجی‌آباد و بخشداری رویدر از توابع شهرستان خمیر، بخشداری بخش مرکزی قشم نیز به عنوان فرمانداری‌ها و بخشداری‌های برتر استان معرفی شدند.

شایان ذکر است رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان به عنوان معاون برتر و «عباس میرزاد» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به عنوان مدیر برتر استان در حوزه رضایت‌مندی مردم و تکریم ارباب رجوع از سوی استاندار هرمزگان در بیست و دومین دوره جشنواره شهید رجایی معرفی شدند.

اما موضوعی که کمی عجیب به نظر می رسید حضور «محمدرضا صفا» رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس به عنوان فرد جایزه دهنده بود. شاید این موضوع را باید به حذف بخش دستگاه های خصوصی برتر در ایفای مسئولیت های اجتماعی مربوط دانست چرا که در دوره های پیشین چنین شنیده می شد که صنایع با تقبل هزینه ی این مراسم به عنوان دستگاه برتر انتخاب می شوند و این دوره با حذف این بخش شاهد حضور صفا به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی بندرعباس بودیم و همین موضوع نیز حاشیه هایی را در فضای مجازی به وجود آورد.

اگر چه نام رئیس جدید اتاق بازرگانی بندرعباس همواره با انفاق و خیر و کمک های پیدا و پنهان قرین بوده اما دعوت از وی برای حضور روی سن اهدای جوایز در حالی که معاونان استاندار و مدیران کل به عنوان گیرندگان جوایز می بایست حضور یابند، کمی خارج از عرف بود و باید این موضوع را به پای خطا یا خط دهی افراد به استاندار هرمزگان قلمداد کرد. البته «فریدون همتی» همواره بر استقبال از فعالان اقتصادی و پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران تاکید داشته است اما باید در نظر داشت که این موضوع منحصر به فعالیت های اقتصادی است و نه در جشنواره ای با چنین رویکردی.

با همه‌ی این تفاسیر امیدواریم حمایت های استاندار هرمزگان از تشکل‌های اقتصادی حمایت های عملی باشد و ثمرات این نوع حمایت ها به مساوات شامل تمام فعالان اقتصادی شود، چرا که گردش صحیح چرخ اقتصاد استان یاری رساندن غیرمستقیم به سفره های تمام آحاد جامعه است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار