رئیس اداره ورزش و جوانان نقده و نماینده هیات هاکی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ششمین دوره مسابقات جهانی هاکی برای نخستین بار در یک کشور آسیایی به میزبانی ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۸۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳ 21 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ظهر امروز جلسه شورای ورزش همگانی آذربایجان‌غربی در سال همکف استانداری آذربایجان‌غربی با حضور رؤسای هیات‌های ورزشی استان در ارومیه برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان نقده و نماینده هیات هاکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال ششمین دوره مسابقات جهانی هاکی برای نخستین بار در یک کشور آسیایی به میزبانی ایران برگزار می‌شود، اضافه کرد: از آنجایی که آذربایجان‌غربی قطب هاکی ایران بوده این مسابقات در ارومیه با حضور ۱۶ تیم آمریکایی و اروپایی برگزار می‌شود.

نوروز علی‌مردان با اشاره به حضور سه ملی‌پوش تیم هاکی از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: هزینه برگزاری این مسابقات برابر با سه میلیارد تومان است اما با توجه به احتمال حضور تماشاگران کشورهای خارجی در این رقابت‌ها ارزآوری خوبی نصیب کشور خواهد شد.

آغاز تور دوچرخه‌سواری آذربایجان‌غربی از ۱۰ مهر

رئیس هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌غربی با اشاره به میزبانی استان از سی و چهارمین تور آذربایجان اظهار کرد: این تور از ۱۰ مهر ماه از منطقه آزاد ارس آغاز و روز ۱۱ مهر ماه رکابزنان به خوی رسیده و سپس برای اسکان و اقامت به ارومیه سفر می‌کند و در روز ۱۲ و ساعت ۱۰ صبح دوچرخه‌سواران از مقابل استانداری آذربایجان‌غربی به سمت تبریز حرکت خواهند کرد.

محمدرضا اسدی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی جزء استان‌های برتر برگزار کننده این تور است، افزود: در این تور شرکت‌کنندگان از ۱۲ تیم خارجی و چهار تیم داخلی حضور داشته که در مجموع ۴۵۰ نفر اعم از ورزشکار و عوامل فنی در تور آذربایجان مهمان استان می‌‌شوند که هزینه اسکان آنها برابر با ۲۵۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه تور دوچرخه‌سواری آذربایجان در تقویم فدراسیون جهانی این رشته به نام آذربایجان‌شرقی ثبت شده است، عنوان کرد: برای ثبت تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان‌غربی نیز دو تور جاده‌ای دریاچه ارومیه در چهار مرحله و تور کوهستانی یادواره شهدای شیمیایی سردشت پیشنهاد شده است که برای ثبت آنها دو هزار و ۵۰۰ یورو لازم بوده که نیازمند مساعد مسؤولان است.

بوکس در آذربایجان‌غربی تاریخچه طولانی دارد

رئیس هیات بوکس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی تنها با والیبال در ایران شناخته نمی‌شود، تصریح کرد: پیش از آنکه والیبال در ارومیه و این استان مطرح شود جام طلای بوکس حسنلو نقده در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود و بوکس از این استان به سایر استان‌های کشور شناسانده شد و برای میزبانی مسابقات استعدادهای برتر درخواست داده بودیم که به دلیل آمادگی کامل کردستان این میزبانی به آنها داده شد.

مرتضی نظری با بیان اینکه تورنمت بین‌‌المللی دهه فجر در تقویم جمهوری اسلامی ایران گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: امسال این تورتمنت با حضور هشت تیم خارجی و دو تیم داخلی به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود که هزینه این میزبانی برابر با ۸۰۰ میلیون تومان است که حضور تماشاگران و تیم‌های خارجی در ارومیه موجب شناسایی بیشتر این شهرستان و استان خواهد شد.

وی در پایان گفت: از مسؤولان درخواست می‌شود تا در کمیته برنامه‌ریزی هر شهرستان برنامه‌ریزی برای راه اندازی خانه بوکس در دستور کار قرار بگیرد چرا که در ۱۵ شهرستان استان هیات بوکس وجود دارد که برای تمرین نیاز به خانه بوکس دارند.

استفاده از دریاچه پارک ائللرباغی ارومیه برای برگزاری جشنواره ماهی‌گیری

سرپرست هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی در این جلسه با بیان اینکه باید برای فرهنگ‌‌سازی انجام ورزش‌های همگانی در جامعه باید برنامه و سیاست‌های تدوین شود که این ورزش‌ها در جامعه نهادینه شوند، افزود: برای انجام ورزش همگانی در پارک‌ها با شهرداری هماهنگی انجام شده است تا صبح و عصر کارشناسان تربیت‌بدنی در این مکان‌ها حضور یافته و هم‌پای مردم اقدام به ورزش کنند.

محمود اشتری با بیان اینکه بخش‌نامه انجام ورزش‌های صبحگاهی در ادارات به فراموشی سپرده شده است، ادامه داد: باید برای انجام ورزش در ادارات دوباره بخش‌نامه صادر شود و ادارات نمایندگان خود را به اداره‌کل ورزش و جوانان استان معرفی کنند.

وی با اشاره به بلااستفاده ماندن دریاچه پارک ائللرباغی ارومیه تصریح کرد: برای تبدیل این دریاچه به مکانی برای برگزاری جشنواره‌های ماهیگیری به شهرداری پیشنهاد داده شده که متاسفانه شهرداری انجام این کار را منوط به حصارکشی کرده و در صورت موافقت شهرداری سرمایه‌گذار بخش‌ خصوصی آمادگی لازم را دارد.

عدم توانایی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در تامین هزینه‌های جاری

عبدالله چمن‌گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ضمن درخواست حمایت از مسؤولان برای تامین هزینه برگزاری مسابقات بین‌المللی اظهار کرد: این اداره‌کل برای تامین هزینه‌های کارکنان و کارمندان مجوعه خود با مشکل کمبود بودجه مواجه است که نیازمند توجه جدی مسؤولان است.

2 هزار تماشاگر از مسابقات والیبال در ارومیه دیدن کردند

علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ضمن اعلام حمایت از میزبانی آذربایجانٰ‌غربی از مسابقات ملی و بین‌المللی تصریح کرد: در مسابقات لیگ جهانی والیبال نزدیک به دو هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه و سینماها و پارک‌های ارومیه از این مسابقات بدون بروز هیچگونه مشکلی دیدن کردند و این نشان دهنده ظرفیت بالای این استان برای میزبانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار