کد خبر: ۷۸۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ 21 September 2019

اسفندیار نظری روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تا به امروز حدود ۵۲۹ هزار نفر در سامانه سناد ( سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) ثبت نام شده‌اند و فقط عده محدودی که دارای اشکالاتی در هدایت تحصیلی و دیگر موارد بودند هنوز ثبت نام نکردند.

وی با اشاره به اینکه ۵۳۵ هزار دانش آموز باید در سامانه سناد برای سال تحصیلی پیش رو ثبت نام شوند، افزود: در ۲ روز باقی مانده تا اول مهر سعی خواهیم کرد که تکلیف باقی دانش آموزان نیز مشخص شود. !

معاون آموزش و پرورش مازندران علت اصلی تاخیر در ثبت نام دانش آموزان پایه نهم به دهم را بحث هدایت تحصیلی دانست، زیرا اغلب این دانش آموزان مربوط به شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش هستند که در انتظار اعلام نمره قبولی شهریور  برای انتخاب رشته مورد نظر قرار دارند.

نظری تاکید کرد که حضور دانش آموزان در مدرسه برای اول مهر منوط به ثبت نام در سامانه سناد نبوده و در صورت ثبت نام به صورت دستی توسط مدیر مدرسه می توانند اول مهر سر کلاس حاضر شوند .

وی همچنین اظهار داشت که جای هیچ نگرانی برای بازماندگی از تحصیل برای دانش اموزان نیست و تا زمان ثبت نام همه سامانه سناد باز خواهد بود و آموزش و پرورش متعهد به حل مشکلات دانش آموزان است.

معاون آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: ملاک اصلی برای ثبت نام نمرات و بررسی های مدیر و کارشناسان مدرسه است و سامانه سناد حکم ثبت اطلاعات برای آنلاین بودن آن را دارد که البته در جای خود بسیار با اهمیت است.

نظری همچنین تاکید کرد که زمان شروع کلاس‌ها برای تمامی مقاطع روز دوشنبه اول مهر است و هیچ بهانه‌ای برای غیبت پذیرفتنی نبوده و مسئولان مدارس باید غیبت را ثبت کنند.

سال گذشته ۵۳۰ هزار دانش اموز از پیش دبستانی تا مقطع متوسطه دوم در چهار هزار و ۴۳۸ مدرسه استان مازندران تحصیل کردند که امسال پیش بینی می‌شود این تعداد به ۵۳۵ هزار دانش اموزان افزایش یابد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار