به بهانه انتشار مطلب از" ایلام" تا "دشتک "
همانگونه که معاون عمرانی استاندار ایلام به آن اشاره داشته اند وبراساس بررسی های صورت گرفته حضور اعضای شوراهای شهر.شهرداران  مناطق مختلف کشور و همچنین معاونین عمرانی استانداری ها به منظور پیگیری رفع مسایل ومشکلات شهرها واستانهای محل مسئولیت امری کاملا بدیهی و رایج در سیستم اداری حوزه وزارت کشوراست .
کد خبر: ۷۸۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 18 September 2019

تابناک ایلام::روز گذشته انتشار تصویر دیدار یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دشتک از توابع استان چهارمحال وبختیاری با معاون وزیر کشور در امور شهرداریها ودهیاریها در صفحه اینستاگرام این فرد با واکنشهایی در فضای مجازی ورسانه ای استان ایلام روبر شد.

عمده ترین دلیل واکنش فعالین رسانه ای ومجازی استان به این تصویر ،وابستگی این فرد به زادگاه استاندار ایلام وهمچنین حضور معاون عمرانی استاندار ایلام در تصویر انتشار یافته وهمچنین پی نوشتی به مضمون پیگیری نیازمندی های واحد آتش نشانی این شهرستان با حضور معاون عمرانی استاندار ایلام بود.

اگر چه به دنبال این واکنش ویا دلایل مکتوم مانده دیگری، پس از ساعاتی این تصویر وپی نوشت آن از صفحه اینستاگرامی سیاوش سلیمانی دشتکی حذف شد ،اما معاون استاندار ایلام در واکنش به انتشار انتقاد برخی رسانه ها از چرایی این موضوع به خبرنگار ما گفت : عکس گرفتن با این عضو شورای شهر دشتک کاملا اتفاقی بوده واختصاص اعتبار ویا پیگیری به منظور رفع نیازمندیهای این شهرستان صحت ندارد ،چرا که این موضوع اصولا به مسئولین استان ارتباطی ندارد .

احمد کرمی افزود: کسانی که به حداقل های  شیوه جذب ،تخصیص ویا هزینه کرد اعتبارات آشنایی دارند ،قطعا تایید خواهند کرد که حتی  هزینه کرد اعتبار تعریف شده یک حوزه به حوزه دیگر تابع فرآیند سخت وپیچیده ایست ،چه رسد به اینکه اعتبارات یک استان به  استان دیگری واگذار وهزینه شود .

وی ادامه داد: درآن جلسه براساس یک رویکرد وبرنامه ریزی صورت گرفته همه مسئولین ومرتبطین حوزه عمرانی در راستای پیگیری مسایل ونیازمندیهای مناق ماموریت خویش به دفتر معاون وزیر مراجعه می کنند ،حضور همزمان اینجانب برای پیگیری مسایل حوزه اربعین وتخصیص قیر یارانه ای به استان واین عضو شورای شهر دشتک و تصویر گرفته شده نیز کاملا اتفاقی بود واساسا در ماموریت اینجانب خللی وارد نکرده است .

کرمی بیان داشت: بهتر است فعالین رسانه ای ومجازی در بیان موارد اینچنینی جانب انصاف واخلاق را رعایت نموده واز انتشار هر گونه مطلب ویا خبری قبل از اطمبنان از صحت وسقم آن پرهیز نمایند.

همانگونه که معاون عمرانی استاندار ایلام به آن اشاره داشته اند وبراساس بررسی های صورت گرفته حضور اعضای شوراهای شهر،شهرداران  مناطق مختلف کشور و همچنین معاونین عمرانی استانداری ها به منظور پیگیری رفع مسایل ومشکلات شهرها واستانهای محل مسئولیت امری کاملا بدیهی و رایج در سیستم اداری حوزه وزارت کشوراست .

براساس یک روال ورسم تعریف شده ،منتخبین مردم چه در شوراهای اسلامی و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همواره پیگیری مسایل ومشکلات حوزه انتخابیه خود را در فضای مجازی ورسانه ای منتشر می کنند وانتشار این تصاویر از سوی یک عضو شورای شهر دشتک در استان چهار محال وبختیاری نیز خارج از این رویه مرسوم نمی تواند معنا ومفهوم بیابد .

اینکه دوستان فعال مجازی وهمکاران رسانه ای تا این اندازه به مسایل ومشکلات استان احساس مسئولیت نموده وبا ریز بینی وحساسیت به طور قاطع  از حقوق استان دفاع می کنند را باید به فال نیک گرفت وقدردان آنها بود .بدیهی است با شکل گیری فضای مجازی ووجود رسانه های پویا وفعال ،مدیران در اتاقهای شیشه ای قرار گرفته و امکان هرگونه اقدام خلاف حقوق مردم از آنها سلب شده است،لذا این موضوع ابتدایی ترین انتظار از خروجی کار رسانه ای ومجازی در وادار نمودن مدیران به پاسخگویی به مردم وپرهیز از کم کاری و یا شکل گیری هرگونه فساد ویا انحراف است.

اما بایستی دقت نمود که این ابزار وفرصت در اختیار به پای احساسات،منافع فردی و یا احتمالا واکاوی در زوایای زندگی شخصی افراد و مسئولین ذبح نشوند ،چرا که حساسیت ،ظرافت،اطمینان از صحت وسقم ،مراقبت از حیثیت افراد  ودقت نظر لازمه پرداختن به موضوعات اینچنینی است ،چرا که خدایی نخواسته پرداختن عجولانه و توام با احساس نه تنها ممکن است به حیثیت افراد لطمه وارد نماید ،بلکه می تواند اثربخشی ورسالت رسانه های رسمی واجتماعی را تحت شعاع خود قرار دهد.

واضح ومبرهن است که مسئولین  شهرستان دشتک ویا هر شهرستان دیگری از گستره این کشور حق دارند از امکانات وتحهیزات اولیه ای همچون ماشین های آتش نشانی ویا ماشین آلات سنگین راهسازی و...برخوردار شوند ،مسئولین این شهرستان نیز همانند مسئولین استان ما باید در راه رفع مشکلات وگره های این شهر تلاش نموده واز هر ابزاری برای پیشبرد ماموریت خود بهره گیری نمایند .

همانگونه که ما ایلامی ها از ظرفیت های نیروی انسانی خود در مرکز همراهی ولابیگری در رفع مشکلات مردم استان انتظار داریم ،مردم دشتک هم نه تنها از اعضای شورای شهر خود ،بلکه از سایر ظرفیتها ومنابع انسانی خود همچون قاسم سلیمانی ویا پورمحمدی ویا هر فرد دیگری انتظاری غیر از لابگیری وچانه زنی برای رفع مشکلات ونارسایی هایشان ندارند .

بنا نیست چون قاسم سلیمانی دشتکی فرزند این دیار بوده واینک سکاندار استاندار ایلام شده است ،هرگونه حق پیگیری مسایل ومشکلات زادگاه خود ولو با احتمال بسیار کم تفویض این اختیار به یکی از معاونین خود را از وی سلب نماییم ،کما اینکه این تفویض وپیگیری از اساس صحت نداشته و اگرهم صحت داشته باشد بازهم تلاش برای رفع مشکلات ونارسایی های این منطقه با منافع استان ما در تضاد وتباین نیست .

اگر هم یک عضو شورای شهر دشتک ولو اینکه از نزدیکان ووابستگان استاندار ایلام باشند،تنها بخاطر یک هدف تبلیغاتی و بزرگنمایی عملکردبه منظور بهره برداری انتخاباتی خود را با معاون استاندار ایلام،معاون برنامه بودجه کشور ویا معاون وزیر بهداشت ویا هرمقام دیگری در یک قاب تصویر قرار داده باشد را نمی توان تاراج نمودن منابع و هدر دادن منافع استان ایلام قلمداد کرد واصولا نمی توان عکس گرفتن با مسئولین استان را خلاف ویا انحراف در ماموریت مدیران استان به حساب آورد.

مخلص کلام اینکه دوستان عزیز رسانه ای نبایستی در پیگیری مسایل ومشکلات استان به گونه ای برخورد نمایند که خدایی نخواسته از آن بوی بد اخلاقی ،نادیده گرفتن حقوق دیگران وعدم اهم ومهم نمودن مسایل  به مشام رسیده واز شیوه برخورد فعالین رسانه ای ونخبگان استان با موارد  اینچنینی نپختگی ویا عدم سخاوت در مشی رفتاری مردم سخاوتمند استان مستنبط شود ،یا اینکه با مته بر خشخاش گذاشتن وقت خود را در پی جویی صفحات مجازی وابستگان و نزدیگان به استاندار برای یافتن سوژه ویا خبر دست چندمی اتلاف نمودکما اینکه در پرداختن به این موضوع  از اساس شاکله اصلی خبر ویا مطلب نویسی ،یعنی دفت وصحت قربانی احساسات شده است .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
تشت رسوایی شان از بام افتاده است ، با این توجیه کردن ها رفو نخواهد شد .
ستار
|
United States
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
طبیعیه که معاون استانداری ایلام این حرف ها را برای دفاع از خودش بزنه ضمنا ملاک ما در قضاوت کردن مسئولین حرف های آن ها نیست بلکه عملکرد آن ها در مناطق است اگر واقعا این حرفهای سیاوش سلیمانی شیطنت فضای مجازی است پس لطفاً ایشان را شکایت و پیگیری قضایی کنید چرا بدروغ با حیثیت ایشان بازی کرده
بسم الله منتظر شکایت معاون عمرانی از برادر خانم استاندار به اتهام نشر خلاف واقع خواهیم ماند
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
آقای کرمی در پیگیری مطالبات و مشکلات استان هم عاجز و ناتوان تشریف دارند چه رسد به اینکه مشکلات استان دیگری رو پیگیری کنند!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار