قاضی‌زاده‌هاشمی؛
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به موضوع وجود دانشجویان قلابی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از اعضای کمیسیون آموزش و بهداشت مجلس خواست به موضوع ورود و ابعاد آن را مشخص کنند.
کد خبر: ۷۸۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۹ 19 September 2019

به گزارش تابناک کرمان، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفتگو با خبرنگار آنا، درباره مسائل مطرح شده مبنی بر وجود دانشجویان قلابی در دانشگاه‌ علوم پزشکی اظهار کرد: «ملاک برای تصاحب کرسی‌های دانشگاه توسط دانشجویان کنکور است و هر فردی خارج از مکانیزم کنکور وارد دانشگاه شود جرم محرز است».

وی با بیان اینکه ملاک دیگر ورود دانشجویان به رشته‌های پزشکی امتیاز علمی است، افزود: «اگر ملاک رؤسای دانشگاه برای ورود دانشجویان پول باشد بهتر است کنکور را جمع کنند و صندلی‌های دانشگاه را به مزایده بگذارند و چوب حراج بزنند تا هر کس پول بیشتری داد رشته مطلوب‌تری انتخاب کند».

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه کمیسیون آموزش و سازمان سنجش باید به این موضوع ورود کنند، گفت: «سازمان سنجش مسئول است سازوکار تحصیلات تکمیلی را طوری ببیند که افراد از مسیر قانونی روی کرسی‌های دانشگاه بنشینند و مراقبت کند در این زمینه تخلفی صورت نگیرد».

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: «از اعضای کمیسیون‌های آموزش و بهداشت مجلس می‌خواهیم با دعوت مسئولان ذی‌ربط از آنان در اینباره گزارش بگیرند تا ابعاد موضوع روشن شود».

به گزارش آنا، روز دوشنبه خبر عجیبی در رسانه‌ها منتشر شد که طبق آن رضا صادقی، رئیس کلانتری ولنجک از دستگیری دختری که بدون شرکت در کنکور و حتی ثبت‌نام در دانشگاه اقدام به حضور در کلاس‌های رشته دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی کرده بود، خبر داد.

رئیس کلانتری ولنجک با اشاره به حضور دختر ۲۳ ساله از حدود یک سال قبل در رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفته بود: این دانشجوی قلابی به دیگر دانشجویان گفته بود که با پرداخت چندین میلیارد و بدون شرکت در کنکور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ثبت‌نام کرده است که همین موضوع باعث می‌شود دانشجویان اعتراض خود را نسبت به این خبر به حراست اعلام کرده و درنهایت فرد خاطی دستگیر شود.

صادقی به بازجویی‌های اولیه از این دختر اشاره کرده و می‌گوید: این فرد در همان بازجویی‌هایی اولیه اقرار کرد هیچ‌گونه ثبت‌نامی در دانشگاه نداشته و با سوءاستفاده از بی‌توجهی عوامل حراست در ورودی دانشگاه وارد فضای دانشگاه شده و با توجه به علاقه‌ای که به رشته دندانپزشکی داشته، در کلاس‌های مربوط به آن شرکت کرده است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار