مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: امسال در کنار بحث میزبانی از زائران در دو مرز شلمچه و چذابه، شهر اندیمشک خوزستان نیز بر اساس برنامه ریزی ویژه اربعین وزارت راه یکی از پس کرانه های مرز مهران تعیین شده است که کار خدمت رسانی در آن حوزه نیز بر عهده استان است.
کد خبر: ۷۸۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 17 September 2019

غلامعباس بهرامی نیا صبح  امروز سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان اظهار کرد: زیر ساخت های جاده ای و گیت های ورود و خروج در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه طبق برنامه در حال انجام است و برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران حسینی آماده خواهد شد.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه لکه گیری آسفالت جاده ها وخریداری لوازم مورد نیاز در گیت ها خریداری شده است، افزود: اکنون ۶ گروه سنگ کار و فعالیت ۲۴ساعته دیگر نیروها برای تکمیل کارهای مورد نیاز مانند نصب نیوجرسی و خط کشی معابر نیز در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: امسال در کنار بحث میزبانی از زائران در دو مرز شلمچه و چذابه، شهر اندیمشک خوزستان نیز بر اساس برنامه ریزی ویژه اربعین وزارت راه یکی از پس کرانه های مرز مهران تعیین شده است که کار خدمت رسانی در آن حوزه نیز بر عهده استان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ استان معین برای پشتیبانی و تامین اتوبوس برای خوزستان مشخص شده است، بیان کرد: جلسات هماهنگی با این ۱۰ استان انجام شده و وظایف تقسیم بندی شده است.

بهرامی نیا گفت: بالغ بر ۱۵درصد زائرانی که از مرز مهران وارد کشور می شوند به اندیمشک منتقل می شوند.

همچنین سرهنگ علیرضا هاتف در این جلسه اظهار کرد: یکی از مواردی که در ایام پیاده روی اربعین بسیار حائز اهمیت است، بحث امنیت است، چرا که در صورت وقوع یک مورد دزدی و یا مشکلات امنیتی، تمام زحمات انجام شده نادیده گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه بحث پایش تصویری یکی از کارهایی است که می تواند به نظارت بیشتر بر وضعیت عبور و مرورها کمک کند، افزود: باید کیفیت تصویر و تعداد دوربین ها به گونه ای باشد که در صورت نیاز بتوان از آن استفاده کرد.

معاول هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان ) تصریح کرد: یکی از بحث هایی که سال های گذشته نیز با آن روبرو بودیم، بحث دستفروشان است که اگر بنا بر فعالیت آنها در مرز هست، باید از قبل ساماندهی شوند.

سرهنگ هاتف عنوان کرد: کارت تردد یکی دیگر از مواردی است که سال گذشته در آخرین لحظه برنامه ریزی و انجام شد و امسال نیز تا کنون چیزی در این راستا آماده نشده است.

در ادامه این جلسه امیدوار آقایی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان اظهار کرد: تمام تمهیدات برای تامین نیازهای اساسی زوار در مرزها و موکب های بین راهی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰هزار کپسول گاز با قیمت مصوب برای موکب های بین راهی و مرز ها تامین شده است، افزود: همچنین با هماهنگی با ادارات مربوطه ۵ هزار قالب یخ در پیک جمعیت، ۲۰۰ تن میوه، یک میلیون بطری آب و استقرار دو نانوایی و چند پخت نان سنتی از دیگر کارهای صورت گرفته بوده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان تصریح کرد: ۲۱۸ قطعه در چذابه برای اسکان جا نمایی شده که از این تعداد کار جانمایی ۹۸ قطعه آن که ۵۰ درصد کل قطعات را شامل می شود آغاز شده است که از ۲۵ تا ۷۵ درصد پیشرفت داشته اند.

آقایی با بیان اینکه باید متولی ارائه کارت های تردد مشخص شود، بیان کرد: دستفروش ها و تاکسی ها نیز باید در مرز ها ساماندهی شوند.

برچسب ها: اربعین98 ، مرز شلمچه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار