کد خبر: ۷۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 17 August 2015
صد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر با دستور کار طرح سؤال از شهردار رشت سرانجام با مسکوت ماندن آن به پایان رسید.

به گزارش تابناک گیلان، صد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر هم اکنون در حال برگزاری است.

* جلسه راس ساعت ۱۷ با قرائت قرآن توسط قاری ملی ساعد اصلانی  آغاز شد.

17:05* حدود بیست و پنج خبرنگار این جلسه را پوشش می دهند.

17:10* محمد علی ثابت قدم هم اکنون وارد شورا شد.

 17:15* عباس صابر مانع فیلم برداری خبرنگار رشت پرس از جلسه شد.

17:20* محمد علی رفیعی نودهی از ایراد نطق انصراف داد.

17:33* امیر حسین علوی در نطق خود از برخی رسانه های استان بخاطر انعکاس جهت دار اخبار گلایه کرد!

17:40* نیکومنش نودهی در سخنان قبل از دستور؛ خیلی متاسفم شهرداری و شورای شهر رشت در برنامه خنداونه زیر سئوال رفت / کار خندوانه زشت بود / در زیرگذر شهید رجایی رشت تعدادی از درختان توسط شهردار قطع شد / شهر رشت شهر بهترینها است/ نظارت شورا لازم است و شهردار باید با شورا تعامل و همگرایی داشته باشد / کمکهای مردمی شورا افزایش یافته است/ هزینه های چاپ در شهرداری ۱۴۱ درصد افزایش یافته است.

17:51* عباس صابر عکس گرفتن را نیز توسط خبرنگاران ممنوع کرد!

18:02*شهردار رشت به پشت تریبون رفت تا به ارایه توضیحات بپردازد./ وی به ارایه توضیحات غیر مرتبط پرداخت که عباس صابر خطاب به وی تذکر داد که ۶۰ دقیقه فرصت دارند تا به ۶ سئوال پاسخ دهند!


18:13* شیرزاد ناگهان وسط جلسه به یکی از اعضای شبکه اطلاع رسانی صبح مشرق اعتراض کرد و به وی گفت: حق فبلمبرداری ندارید! این اقدام شیرزاد سبب ناراحتی خبرنگاران و اعضای شورا شد؛ در حالیکه این قعال رسانه ای از جلسه شورا فیلمبرداری نمیکرد!!!


18:15* رفیعی نوده عضو حقوقدان شورا نیز در پاسخ قانونی و معقولی گفت: جلسه وقتی علنی باشد، رسانه ها هم حق تصویربرداری جلسه را دارند.

 


18:20* محمد علی ثابت قدم: جابجایی ها و تغییرات صورت پذیرفته در شهرداری بر مبنای تمرکز زدایی و بر اساس تخصص صورت پذیرفته است تا به نوع معقولی بتوانیم در خدمت شهروندان باشیم.

 

18:25* در حالی که همه اعضاء با دقت به سخنان شهردار گوش می کنند تا به پاسخ های وی رای قانع شدن یا نشدن بدهند، فاطمه شیرزاد منشی جلسه چندین بار در لابلای صحبت های شهردار، برای دقایقی از جلسه خارج و موجب بی نظمی جلسه شد!

18:35 * رد و بدل کردن کاغذهایی در بین برخی از اعضای شورای شهر از نکات قابل توجه جلسه است.

 

18:40* صحبت های ثابت قدم به پایان رسید.


18:45* کلیپی از سوی شهردار رشت به نمایش گذاشته شد که به دلیل عدم کیفیت، وضوح تصویر نداشت!


18:55* کارگرنیا : جناب آقای شهردار یکی از معضلات شهر ما در بخش سد معبر است. در دوره اول شهرداری تان به منطقه بندی سد معبر پرداختید که از آن تاریخ تا کنون میزان دستفروشی چند برابر شده است./ قرار شد که کارگروهی برای سد معبر انجام دهیم که انجام نیز دادیم و کارگروهی متشکل از افراد مختلف راه اندازی کردیم که شورا و شهردری توانست موفقیت چشمگیری در این راستا داشته باشیم/ شما با آمدنت مدیر خدمات شهری را عزل کردید و فردی را جایگزین کردید که هیچ گونه توانمندی ندارد./ مجدداً سد معبر را به مناطق بردید و روز به روز شاهد افزایش نارضایتی بودند./ بازرچه های خصوصی احداث کردید، ممنونیم ولی چند درصد از افراد دستفروش کف خیابان را بردید و در آن بازارچه ها مستقر کردید؟

 19:05* محمد علی رفیعی نودهی: از روزهای اول شروع به کار ثابت قدم از ایشان خواستم که جابجایی ها و انتصابات درون شهرداری را مانند گذشته ادامه ندهند و با کارشناسی انتصابات را انجام دهند./ چطور قبل از آمدن آقای ثابت قدم همه می دانستند که اولین کاری که آقای ثابت قدم می کند، تغییر مدیر خدمات شهری است؟/ من با هیچ فردی مخالف نیستم و با کسی هم رفاقتی ندارم. منتها کرامت افراد را باید حفظ کنیم./ آقای شهردار نزدیک به ۷۰۰ تغییر در شهرداری انجام دادند! که می شود ۱۴۰۰ جابجایی!/ ایشان فقط تنها کاری که نکردند جابجایی رفتگران از بالای شهر به پایین شهر بود! که شاید آن هم انجام داده باشند!/ از کجا تضمین بدهیم که ۷۰۰ انتصاب شهردار هیچ کدام بر مبنای رانت نبوده؟! از کجا بدانیم که رد پای برخی از اعضاء شورا در آن نبوده؟/ چطور هیچ کدام از شهرداران پیشین نفهمیدند که ۷۰۰ جابجایی باید صورت بگیرد و آقای ثابت قدم فهمیدند؟؟!!/ با حذف ستاد سد معبر در رشت، فاجعه ای بزرگ به وجود آورند. شرایط به گونه ای شده است که مردم نمی توانند با خانواده خود در خیابان راه بروند!

 

19:20* محمود باقری خطیبانی: تغییر مدیران و معاونان در شهرداری حق شهردار است. نه در حد و سطوح پائین در تغییرات دخالت کنید./ آقای شهردار اگر واقعاً نمی خواهید در روند خود تغییر دهید، بگذارید و از شهرداری بروید؟/ بحث بافت فرسوده را مطرح کردید! آیا بافت فرسوده شهر رشت خیابان های اصلی منتهی به شهرداری است؟ یا محلاتی مانند ساغریسازان و سلیمانداراب و .../ آیا بدهکاری پرسنل واجب تر است یا پیاده راه خیابان شریعتی؟/ آیا به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام واجب تر است یا کلنگ زنی پروژه های جدید؟/ کسانی که در روز انتخاب شما به عنوان شهردار نقل پخش می کردند، برای رفتن شما شیرینی پخش می کنند!/ سی و هشت میلیون تومان برای نظر سنجی مردم که آیا از پیاده راه فرهنگی راضی هستند یا خیر هزینه کردید، چرا برای قطع درختان این کار را نکردید؟!/ تمام پرداخت هایی که در مناطق صورت می گیرد خلاف قانون است/ ۵۰۰ میلیون دانشگاه شریف واجب تر بود یا پرداخت حقوق پرسنل؟ یا پرداخت چک هفتصد میلیون تومانی خرید قیر؟


19:35* اسماعیل حاجی پور: شهردار ما فرد  توانمندی است، فقط اگر شهردار شورایی باشند و با اعضاء شورا مشورت کنند، بسیاری از امور قابل حل است.من تا کنون از شهردار رشت هیچ در خواستی نکرده ام و چیزی نمی خواهم،(محمود باقری خطیبانی در این بین با صدای بلند گفت:"چرا من لیست نفرات و خواسته های شما در شهرداری را دارم."). حاجی پور ادامه داد، در آینده ما باید پاسخگوی این همه تغییر شهردار در شورای چهارم باشیم.

 19:50* شهردار رشت  به دستور عباس صابر جلسه شورای شهر را ترک کرد.

19:55* دقایقی آنتراک اعلام شد.

20:30* جلسه مجدداً شروع شد./ شش عضو تقاضای مسکوت ماندن طرح سؤال را امضاء کردند و به هیئت رئیسه تقدیم کردند.

20:356* محمد حسین واثق کارگرنیا به عنوان موافق مسکوت ماندن طرح سؤال گفت: پاسخی که شهردار به سؤالات ما دادند با آن چیزی که بود تفاوت زیادی دارد، بهتر است که شهردار پاسخ را بطور مکتوب و کامل تقدیم کنند که بهتر تصمیم بگیریم.


20:39* کارگرنیا، حاجی پور، رسولی، رفیعی نودهی، روزان، جمالی، علوی، شیرزاد، رجبی ویسرودی از اعضایی بودند که به مسکوت ماندن طرح سؤال شهردار رای دادند!

خزرانلاین/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار