ایرنا - مدیرکل بحران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ریزش کوه در شهرک باغمیشه تبریز هیچ گونه تلفاتی نداشته است،گفت: منازل اطراف کاملا تخلیه شده و تمام عوامل امدادی و انتظامی در منطقه حضور دارند.
کد خبر: ۷۸۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 17 September 2019

محمدتقی هنربر امروز علت ریزش کوه در شهرک باغمیشه را بارش های اخیر و سست شدن خاک به خاطر توپوگرافی منطقه اعلام و اظهار کرد: ریزش کوه کماکان ادامه دارد و تمام عوامل از جمله شهردار منطقه و مدیرکل بحران و عوامل امدادی و خدماتی در منطقه حاضر هستند و اوضاع تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه اگرچه این منطقه به خاطر بافت زمین شناسی جزو مناطق رانشی محسوب می شود، افزود: با این حال این پدیده ریزش کوه به دلیل نرم شدن خاک است و کارگروهی متشکل از کارشناسان در حال بررسی علل و احتمالات بعدی هستند.

هنربر از تخلیه منازل محدوده ریزش کوه به منظور در امان ماندن ساکنان محل خبر داد و گفت: هم اکنون نیروی انتظامی محل را کاملا تخلیه کرده و مراتب از طریق بلندگوها پیوسته به اطلاع اهالی اعلام می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز در مورد این حادثه گفت: با اعلام وقوع این حادثه از حوالی ساعت هفت صبح امروز، نیروهای امدادی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شده و هم اکنون نیز در محل حادثه حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: تا به این لحظه گزارشی از صدمات جانی وجود ندارد و گزارشات تکمیلی از این رخداد متعاقبا اعلام می‌شود.

شهرک باغمیشه تبریز در منطقه زلزله خیز شمال تبریز و در دامنه ارتفاعات موسوم به «عینالی» در امتداد غربی- شرقی احداث شده است. 

در زمان آغاز احداث این شهرک و شهرهای مجاور آن از قبیل «رشدیه» و «ولی امر» در حدود سه دهه قبل، رسانه ها به کرات با استناد به اظهارات اساتید دانشگاه و مهندسان درباره خطرات احتمالی شهرک سازی در این منطقه واقع شده بر روی گسل میشو - میانه هشدار دادند، اما دلالان زمین و مدیران وقت نهادهای مربوط، بی توجه به امنیت جانی شهروندان و خطرات آتی احتمالی، و برای سودآوری بیشتر، آنچه را در سر داشتند، عملی کردند و اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این منطقه زلزله خیز ساکن هستند. 

شهرک سازی در این منطقه در سه اخیر در حالی اجرا شده و توسعه یافته که در غرب و جنوب شرق تبریز، اراضی صاف و هموار گسترده ای وجود دارد که ساخت و ساز و ایجاد زیرساخت های خدماتی و رفاهی در آنها مستلزم کمترین هزینه است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار