مدیر کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی قزوین گزارش عملکردی ارائه نمود
کد خبر: ۷۷۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 07 September 2019

۱۶۶۵ دادخواست کارگری در قزوین رسیدگی شد

به گزارش تابناک قزوین،یک هزار و ۶۶۵ دادخواست کارگری شامل بهره‌مندی از مزایای قانونی، بازگشت به کار، مرخصی، عیدی و... در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بررسی شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت :در سال گذشته سه هزار و ۷۹۷ دادخواست کارگری در قزوین بررسی شد که نسبت به مدت مشابه قبل ۲.۵ دهم درصد کاهش یافته است.

بابایی افزود: برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تشکیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، برگزاری کمیسیون‌های امنیت کارگری، تشکیل شورای تامین استان، برگزاری دوره‌های مختلف آشنایی کارگران با قوانین و... در این زمینه موثر بوده‌اند.

وی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در بخش تعاون از سال ۹۵ تا ۹۸ در استان گفت:تشکیل ۱۶۰ تعاونی در حوزه‌های تولیدی و توزیعی و خدماتی، ایجاد فرصت شغلی برای سه هزار و ۸۸ نفر، برگزاری دوره‌های آموزشی، حقوقی، مدیریتی و تخصصی به میزان ۳۷ هزار و ۳۲۹ نفر ساعت برای تعاونگران به صورت رایگان، نظارت بر مجامع عمومی تعاونی‌ها به تعداد ۹۰۵ مورد، جذب عضو در تعاونی‌ها به تعداد هفت هزار و ۶۳۰ نفر، تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان آوج و تشکیل تعاونی فراگیر ملی از مجموع سه دهک پایین جامعه از جمله این اقدامات بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای تولیدی در سال‌های ۹۵ تا ۹۸، گفت:در این مدت و همچنین پنج ماهه سال ۹۸ به ترتیب ۱۲ هزار و ۵۸، ۱۱ هزار و ۶۴۸، ۱۲ هزار و ۲۳۱ و سه هزار و ۹۴۸ مورد بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار توسط بازرسان کار انجام شده است.

بابایی در خصوص اقدامات انجام شده توسط تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:در این مدت، میزان تشکیل تشکل‌های کارگری علاوه بر پیش بینی صورت گرفته سالانه، به میزان هشت درصد افزایش داشته است.

این مسئول در تشریح عملکرد حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیمه کاری نیز گفت:در سال‌های ۹۵ تا ۹۸ از ۳۳ واحد مشکل دار در استان حمایت شده و برای ۱۲ هزار و ۵۵۰ نفر از کارگران آنها فرصت شغلی به وجود آمده است.

وی اضافه کرد:همچنین آمار تعدیل نیرو در پنج ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار