نماینده ولی فقیه:
اسلام در اسارت اشرار قرار گرفته‌است که ما در زمان ائمه(ع) بسیار دیده‌ایم کسانی را که دین را به اسارت گرفتند و براساس هواهای نفسانی و علایق خود تصمیم گرفتند و عمل کردند.
کد خبر: ۷۷۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 04 September 2019

قرارگرفتن در میدان جنگ فرهنگی توفیقی است که نصیب مبلغان دینی شده

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش طلایه‌داران تبلیغ به‌مناسبت ماه محرم اظهار کرد: لیاقت خادمی و نوکری امام حسین (ع)، مأموریت امام حسینی داشتن، لیاقت تحقیق در معرفت به امام، تفکر در اندیشه‌های امام، تبیین و تبلیغ حماسه‌ بزرگ عاشورا و فرهنگ ائمه(ع)، لطف بزرگی است که به عهده ما گذاشته شده و باید بسیار سپاسگزار این عنایت باشیم.

امام جمعه قزوین افزود: در حادثه کربلا عده‌ای مقابل اباعبدالله ایستادند و جنگیدند هم‌اکنون نیز افرادی وجود دارند که در مقابل امام و اهداف سیدالشهدا می‌جنگند، در این شرایط ما باید ببینیم جایگاه ما کجاست؟ نباید عملکرد ما به گونه ای باشد که این لیاقت خادمی سیدالشهدا(ع) از ما گرفته شود و از این توفیق محروم بمانیم.

وی ابراز کرد: قرارگرفتن در میدان جنگ فرهنگی توفیقی است که نصیب روحانیون و مبلغان دینی شده اما یک گروه مقابلی در این عرصه وجود دارد که باید بسیار مورد توجه ما قرار بگیرد. این گروه مقابل را امیرالمومنین چنین معرفی می‌کنند؛ اسلام در اسارت اشرار قرار گرفته‌است که ما در زمان ائمه(ع) بسیار دیده‌ایم کسانی را که دین را به اسارت گرفتند و براساس هواهای نفسانی و علایق خود تصمیم گرفتند و عمل کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اسارت کنندگان دین همان نوکران خود هستند که امام آن‌ها را اشرار می‌نامند و معتقد است این افراد طالب دنیا هستند و دین را نمی‌خواهند بلکه با دین خود به دنبال دنیا می‌گردند.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: عده‌ای به ورود روحانیت به سیاست ایراد وارد می‌کنند در صورتیکه ورود به سیاست در زندگی انبیاء (ع) و ائمه (ع) نیز وجود داشت که قابل تکریم است، اما افراد بی اطلاع به این موضوع نقض وارد کرده و آن را تکذیب می‌کنند.

وی با اشاره به خطبه‌ی 87 نهج‌البلاغه بیان کرد: در این خطبه حضرت ابتدا به معرفی عالمان زاهد، مومن و متدین که چراغ راه هدایت را به دست گرفته اند، می‌پردازند و اوصاف بندگان خدا و متقین را شرح می‌دهد. در قسمت دوم خطبه‌، امیرمومنان درباره اشرار می‌فرمایند این عده خود را عالم می‌دانند اما تنها از منظر خود عالم هستند در صورتیکه نادانی را از نادان‌‌های دیگر قرض گرفته‌است و از گمراهان تقلید می‌کنند و برای مردم شبکه‌هایی از نخ و ریسمان دروغ، فریب و نیرنگ می‌بافند.

آیت‌الله عابدینی در ادامه تشریح خطبه نهج البلاغه عنوان کرد: اشرار قرآن را با خواسته‌های خود تطبیق می‌دهند و هوای نفسانی را مبنا قرار داده و حق را با هواهای نفسانی تطبیق می‌دهند و مردم را از عذاب الیم جهنم ایمنی می‌دهند که آتش و عذابی در کار نیست. اشرار مردم را نسبت به گناهان بزرگ ایمنی می‌دهد و مردم را به بی‌تفاوت بودن تشویق می‌کنند، مانند اینکه افرادی را که اختلاس کرده و مردم را به خاک سیاه کشانده‌اند و اقتصاد را نابود کرده‌اند را یک امر عادی جلوه می‌دهند و واکنشی برای مخالفت با متخلفان ندارند.

وی تصریح کرد: دزدهای امروز با تخلفات کلان خود دزد ایمان و اعتقاد مردم شده اند و جامعه کنونی را تخریب کرده و اموال مردم را به تاراج می‌برند، اما نکته‌ی اصلی اینجاست که اگر کار دزدان اشتباه است چرا ما ساکتیم و واکنشی در مقابل این افراد نداریم در صورتی که وظیفه‌ی ما تبلیغ و امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امام علی(ع) افرادی را که نسبت به زشتی‌ها و گناهان در جامعه بی تفاوت هستند اینگونه معرفی می‌کند که این افراد تنها صورتی از انسان دارند اما قلب آنها به صورت حیوان است، این افراد راه هدایت را نمی‌دانند تا پیروی کنند، کوری و ذلالت را نمی‌شناسند تا جلوی خود را بگیرند، این افراد زنده‌های مرده نما هستند.

آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: برای مقابله با اشرار باید ابتدا خود را شناخته و ویژگی‌ها و عملکرد خود را با کلام امام حسین(ع) رصد کنیم، سیدالشهدا طبق وصیت نامه‌ای که هنگام خروج از مدینه به برادرشان سپردند؛ فرمودند که مردم را به معروف دعوت کنید و از منکر بازدارید.

وی اضافه کرد: باید در مقابله با اشرار سنجید که آیا برنامه‌ای برای امر‌ به معروف‌های روی زمین مانده داریم؟ اگر جواب بله است که باید اقدام کنیم و به مقابله با نهی‌ها بپردازیم نه اینکه صرفا تماشاچی باشیم، مشکل این افراد این است که اشکالات را نمی‌بینند تا بخواهند اصلاح کنند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: احیای مساجد امری مهم و ضروری است که شاهد هستیم در برخی مناطق با حضور کوتاه مدت مبلغان دینی معجزه‌ای عظیم رخ می‌دهد که ماندگاری این احیای دین را در طولانی مدت شاهد هستیم. در مدت این تبلیغ باید روی افراد جوان و مستعد کار کنیم و مساجد و نماز جماعت را احیا کنیم. اگرچه هرکس سهمی از اقامه‌ی نماز می‌برد اما وظیفه ما دعوت مردم به جایگاه درست بهره‌مندی از نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: نماز و قرآن و دعا و استغفار را باید به مردم منتقل کرده و حساسیت آنها را به این چهار مورد ایجاد کنیم. قرآن مهجور است باید با تبلیغ درست آیات قرآن را از مهجوریت خارج کنیم.

وی بیان کرد: باید به گونه ای تبلیغ دین کنیم که محبت سیدالشهدا عامل نزدیکی دل‌های ما شود، اختلافات قومی، محلی و حزبی نباید در حب‌الحسین یجمعنای ما خدشه وارد کند، بلکه محبت امام حسین(ع) باید معیار و ملاک قرار بگیرد زیرا خود حب به امام همه چیز را تصحیح می‌کند.

آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: یک طلبه و مبلغ باید سیاسی باشد اما درگیر حزب و جریان‌های سیاسی نشود زیرا لطمه می‌بیند؛ سیاست سالم خداپسندانه، سیاست پیامبر و آل پیامبر است و ما وظیفه داریم معیارهای صحیح حضور در فضاهای سیاسی را تبلیغ کنیم.

امام جمعه قزوین گفت: پیاده روی اربعین مسئله مهمی است که هرسال برگزار می‌شود و باید برگزاری آن هرسال باشکوه‌تر از سال گذشته باشد، ما باید مردم را برای حضور در سفر اربعین تشویق کنیم. اربعین کم‌هزینه‌ترین اما پرفایده‌ ترین سفر خارجی است.

وی عنوان کرد: پیاده روی اربعین زمینه ساز افتخار جهان اسلام در برابر کفر و استکبار است و هرکس که یکبار در سفر اربعین حضور پیدا می‌کند، نمی‌تواند این سفر را ترک کند، امیدواریم برگزاری باشکوه اربعین حسینی با حضور مردم هرسال قوت بیشتری پیدا کند.

قرارگرفتن در میدان جنگ فرهنگی توفیقی است که نصیب مبلغان دینی شده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار