رئیس مرکز بهداشت آبادان به آغاز صدور رایگان کارت تندرستی ویژه خادمان موکب‌های اربعین حسینی در مرز شلمچه اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور تامین سلامت زایران اربعین حسینی در مرز شلمچه، اطمینان از سلامت خادمان بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۷۷۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 04 September 2019

جعفر ربیحاوی اظهار داشت: در این راستا تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر از خادمان موکب‌های اربعین به آزمایشگاه شهرستان آبادان برای انجام کنترل‌های سلامت معرفی شدند و برای ۳۵ نفر کارت تندرستی صادر شده است.

وی گفت:پیش بینی می شود تعداد موکب‌های اربعین در مرز شلمچه در اربعین امسال نسبت به پارسال بیش از ۲ برابر افزایش یابد. لذا پیش بینی لازم برای صدور کارت تندرستی برای تمام خادمان موکب ها که بیش از سه هزار نفر خواهند بود انجام شده است. 

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند و ۴۵۰ موکب در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه شبانه روز به زایران اربعین خدمت رسانی کردند.

شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت گذرگاه های بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار