گفت و گوی تابناک یزد در موضوع حاشیه های شهریه مدارس:
این روزها نشاط وشادابی و بوی ماه مدرسه را به مشام بچه ها می رساند این حس همه جا را فرا گرفته و والدین با کودکان کوچک و بزرگ خود روانه ی ثبت نام برای سال جدید می شوند اما نکته ای که ذهن اکثر والدین را به خود درگیر کرده بحث شهریه ثبت نام و از همه مهم تر کمک به مدرسه بوده که مردم را نگران کرده است.
کد خبر: ۷۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 17 August 2015
به گزارش تابناک یزد مدیر اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش، در گفت و گو با تابناک یزد گفت: تعداد کل مدارس استان قریب به ۱۴۰۰ مدرسه است که از این میان تعداد مدارس غیر دولتی به تفکیک شامل۳۱۹ پیش دبستانی ، ۶۸ ابتدایی ، ۲۹ متوسطه اول ، ۲۵ متوسطه دوم و ۲ باب هنرستان است.
 سید کاظم رضوی  عنوان کرد: مدارس عادی دولتی در مقطع ابتدایی هیچ شهریه ای ندارند و تنها وجه بیمه و کتاب از اولیاء دانش آموزان اخذ می شود و در سایر مقاطع تنها وجه بیمه گرفته می شود همچنین در مدارس دولتی خاص شامل استعداد درخشان ، شاهد، نمونه دولتی و هیأت امنایی مبلغ شهریه تعیین شده برابر ضوابط و  دستور العمل ها و مجوزهای لازم اخذ  می شود.
 دبیر ستاد و ثبت نام آموزش و پرورش با اشاره به دریافت مبالغی پول از مردم توسط مدارس و اعلام شکایت مردمی در این خصوص اظهار داشت: اداره ارزیابی عملکرد شهرستانها و مناطق وظیفه پیگیری و رسیدگی به شکایت مردم و وظیفه رسیدگی به این شکایت را در این زمینه دارد ضمن اینکه شماره تلفن۳۷۲۴۰۲۴۱ مربوط به ارزیابی عملکرد این اداره کل و شماره۳۷۲۴۹۰۵۵ مربوط به کارشناسی ارزیابی عملکرد ناحیه یک و۳۶۲۴۱۶۰۲ مربوط به کارشناسی ارزیابی عملکرد ناحیه ۲ آماده دریافت شکایات مردمی در این زمینه می باشند.
رضوی با بیان اینکه ستاد ثبت نام این اداره کل ، همزمان با فصل ثبت نام تشکیل شده و کار نظارت بر ثبت نام مدارس را با تشکیل ۲۰ تیم بازرسی آغاز کرده است ، اطلاع رسانی دستور العمل ثبت نام از طریق رسانه های گروهی به ویژه صداو سیما ، نصب شماره تلفن های بازرسی در محل ثبت نام دانش آموزان، اعزام تیم های ویژه بازرسی و پاسخگویی به مدارس ، پیگیری  گزارش های مردمی و انجام اقدامات قانونی در این زمینه را از جمله فعالیتهای نظارتی آموزش و پرورش بر امر ثبت نام مدارس عنوان کرد.
  وی در خصوص گرفتن هزینه ثبت نام بیش از مبلغ تعیین شده گفت: چنانچه مدارسی مبادرت به اخذ وجهی خارج از ضوابط و دستور العمل های مربوط نمایند پس از احراز موضوع برابر مقررات با آنان  برخورد می شود.       
 وی در ادامه افزود: دریافت کمک های مردمی چنانچه  در فصل ثبت نام نباشد و با رضایت کامل و به صورت داوطلبانه از سوی والدین دانش آموزان پرداخت شود مانعی ندارد ضمن اینکه این وجوه باید به حساب آموزشگاه واریز شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار