مدیرکل امور بانوان خوزستان خبر داد:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از اجرای طرح توانمندسازی برای 500 زن سرپرست خانوار در حاشیه اهواز خبر داد.
کد خبر: ۷۷۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 04 September 2019

سیده فرانک موسوی با اشاره به فعالیت جهت توانمندسازی زنان اظهار کرد: در راستای بند "ت" ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه که مستقیما به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرست، زنان بی‌سرپرست و دختران بالای 40 سال می‌پردازد، فعالیت و طرح‌هایی در استان اجرا شده است.

وی افزود: در این راستا طرحی استارت زده شد که در حاشیه شهرستان اهواز به اجرا درآمد. در این طرح، ابتدا 10 تسهیل‌گر آموزش داده شدند و پس از آن، زنان سرپرست خانوار مناطق با کمک دفاتر تسهیل‌گری محلی شناسایی شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: برای اجرای این طرح، 500 زن سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌ای شناسایی شدند و پس از نظرسنجی از آنها با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان، آموزش‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و اجتماعی به این افراد ارائه شد.

موسوی با اشاره به حمایت‌های انجام شده از این زنان، تصریح کرد: به 70 زن موفق از میان این زنان، تسهیلات کم‌بهره برای ایجاد اشتغال خانگی اختصاص خواهد یافت. همچنین با حضور استاندار خوزستان در نشستی از این 500 زن سرپرست خانوار تقدیر می‌شود.

وی عنوان کرد: تعدادی از این زنان قابلیت ایجاد اشتغال خانگی برای خودشان و چند زن دیگر را پیدا کرده‌اند. این افراد را رها نمی‌شوند و مورد حمایت و پشتیبانی ما قرار می‌گیرند و اگر علاقمند باشند به گردونه اشتغال و کارآفرینی وارد می‌شوند یا در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی فعال خواهند بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به پیگیری توانمندسازی بانوان، بیان کرد: توانمندسازی به معنای این نیست که همه این 500 زن کارآفرین شوند زیرا بعضا خود زنان علاقه‌ای برای وارد شدن به چرخه اشتغال ندارند اما علاقمند هستند در زندگی فردی خود از قبیل تربیت فرزندان، مهارت‌های همسرداری، مدیریت مالی خانواده و مدیریت مصرف انرژی خانواده، توانمند باشند.

وی افزود: توانمندسازی حتما به معنی داشتن اشتغال نیست و بعضا این زنان، تنها به چنین توانمندی‌هایی نیاز داشته‌اند. تعدادی نیز علاقمند هستند که در راستای مهارت فنی و حرفه‌ای خود وارد چرخه اشتغال و کارآفرینی شوند که به این افراد نیز کمک می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار