مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: سال گذشته ۹۲ کودک و نوجوان بر اثر نبستن کمربند در تصادفات یا ضربه به سر داشتند یا از شیشه عقب ماشین به بیرون پرتاب شدند که منجر به مرگ شده است.
کد خبر: ۷۷۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵ 31 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک اصفهان، مهدی خضری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حفظ جان کودکان و نوجوانان از حفظ حقوق آنها اهمیت بیشتری دارد.
وی  بیان داشت : ۱۹۲ مدرسه با ۱۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در حاشیه راه‌های استان قرار دارند که تحت پوشش آموزش‌های این اداره کل قرار دارند که تعداد تصادفات فوتی و جرحی بعد از ارائه آموزش ها به صفر رسیده است.   
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از تصادفات تمامی دستگاه ها باید سهیم باشند، ادامه داد: جاده، اتومبیل، فرهنگ مردم در رانندگی همه در کاهش تصادفات نقش دارد.
وی ادامه داد: میانگین سن ناوگان حمل و نقل اتوبوس استان ۱۰ سال است اما میانگین سن ناوگان مینی بوس ۳۵ تا ۴۰ سال است که این وضعیت بسیار ضعیف و شکننده محسوب می شود.
وی ادامه داد: میانگین سن ناوگان حمل و نقل باری استان هم ۱۵ تا ۲۰ سال در وضعیت خوبی قرار دارد.
خضری کرد: افزایش شدید قیمت ها ناوگان حمل و نقل را زمین گیر کرده و تاثیر زیادی در نوسازی این ناوگان دارد و در زمان حاضر تسهیلات ویژه ای هم برای این امر از طرف دولت اختصاص داده نشده است.   
وی اضافه کرد:۱۰ درصد از لاستیک اختصاصی دولت به استان اصفهان اختصاص پیدا کرد و سال گذشته ۱۱۰ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان ناوگان حمل و نقل استان توزیع شد که با این اقدام بازار به تعادل رسید.
خضری بیان داشت: بر اساس آخرین آمار ارسال شده از مرکز مدیریت راه های استان تردد در محورهای مواصلاتی منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد نشان می دهد.
وی گفت: پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر توسط ناوگان عمومی در این مدت در جاده‌های استان سفر کردند و تعداد سفرها هفت درصد افزایش پیدا کرد.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای اصفهان اظهار داشت: همچنین ۲۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل استان جابجا شد که در این زمینه یک میلیون و ۲۵۰ هزار برگ بارنامه هم صادر شد.
وی بیان کرد: پنج هزار خودرو در ناوگان حمل ونقل عمومی ، سفرهای تابستانی را بصورت شبانه‌روزی بر عهده دارند و میزان ترددها با توجه به پایان تعطیلات در سطح جاده های استان به شدت در حال افزایش است.
خضری گفت: دور دوم سفرهای تابستانی از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نظارت بر تردد رانندگان با ۱۰۵ دوربین ثبت تخلف فعال، انجام می شود.
وی ادامه داد: ۱۳۰ هزار تخلف در پنج ماهه ابتدایی امسال در جاد های استان به ثبت رسید که عاملی برای کنترل سرعت و کاهش تصادفات خواهد بود.
وی بیان داشت: استان اصفهان چهار راه مواصلاتی کشور محسوب می شود و واژگونی زیادی در این استان بر اثر یکنواختی جاده ها بویژه در ایام آخر هفته اتفاق می افتد که استراحت به موقع و کاهش سرعت خودروها تاثیر زیادی در کاهش واژگونی ناشی از خواب آلودگی و خستگی دارد.
خضری خاطرنشان کرد: کاهش ۲۰ درصدی تصادفات در حوزه برون شهری یکی از اهداف و برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای سال جاری است و سال گذشته بر اساس آمار پلیس راه و پزشکی قانونی حدود پنج درصد از تصادفات در حوزه برون و درون شهری کاهش پیدا کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار