مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: فرهنگ استفاده کمتر از پلاستیک در جامعه رو به گسترش و مشهود است.
کد خبر: ۷۷۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 31 August 2019
فرهنگ پرهیز از پلاستیک رو به گسترش است

به گزارش تابناک تهران، کیومرث کلانتری روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای دماوند و همچنین بازدید از ایستگاه بازیافت پسماند خشک در این شهر در جمع خبرنگاران افزود: گسترش این فرهنگ به کاهش تولید پسماند می‌انجامد.

وی همچنین ضمن تکذیب این خبر که مشکلات اقتصادی و کاهش توانایی خرید مردم موجب کاهش میزان پسماند شده است، گفت: البته در بین مردم فرهنگ استفاده کمتر از پلاستیک در حال تقویت است.

وی افزود:م تولید زباله در استان تهران استاندارد نیست  و از متوسط کشوری بالاتر است.

کلانتری اظهارداشت: میزان تولید زباله در کل استان ۱۱ هزار تن است که در منطقه آرادکوه جمع و بخشی از آن نیز در سطح کوچه ها تفکیک و مابقی در سایت پسماند انباشته و بخشی از آن ساماندهی می شود.

وی ادامه داد: درراستای ساماندهی پسماندهای استان، طرح ها و برنامه های متنوعی همچون طرح جامع مدیریت پسماند از مبدا، مکان‌یابی جدید سایت پسماند، بهسازی ایستگاه‌های میانی و کیفیت انتقال پسماندها در دستور کار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: یکی از تصمیم‌های کارگروه مدیریت پسماند که امیدواریم دستگاه های دولتی برای آن پیشقدم شوند، ایجاد ظروف تفکیک زباله از مبدا است که مقرر شده شهرداری تهران ظروف در اختیار آنان قرار دهد تا از مبدا شاهد تفکیک زباله باشیم.

همچنین مجید صفری فرماندار دماوند به پروژه های هفته دولت  و که امروز افتتاح شد اشاره و بیان کرد: افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان توسط محیط زیست استان و یکصد میلیون تومان جهت تامین تجهیزات از سوی شهرداری دماوند به بهره برداری رسید.

وی به بهره برداری از طرح اصلاح شبکه آب رسانی روستای مشهد از توابع بخش مرکزی دماوند نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان به میزان ۱۸۰۰ مترمربع طول شبکه آب رسانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به بازدید از مزرعه تمشک بلک بری در منطقه چنار شرق از توابع بخش مرکزی شهرستان اظهارداشت: این مزرعه در مساحتی بالغ بر ۲ هکتار زیر کشت بلک بری قرار گرفته و می توان جزو مزارع شاخص شهرستان دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار