شهرستان دماوند در هفته دولت شاهد کلنگ‌زنی یا بهره‌برداری ۱۱ پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی در بخش رودهن و شهرهای آبعلی و رودهن با اعتبار هشت میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومانی بود.
کد خبر: ۷۷۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 28 August 2019
۱۱ پروژه عمرانی و خدماتی در دماوند افتتاح یا کلنگ‌زنی شد

به گزارش تابناک تهران، مجید صفری فرماندار دماوند روز سه‌شنبه در آیین بهره برداری از پروژه های شهرهای آبعلی و رودهن و چندین پروژه عمرانی و خدماتی در روستاهای بخش رودهن اظهار داشت: همزمان با چهارمین روز از هفته دولت پروژه تاسیسات آب شهرک نور از توابع بخش رودهن مورد بهره داری قرار گفت.

وی با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد، ادامه داد: این پروژه دارای دو باب مخزن ۱۵۰۰ و ۵۰۰ مترمکعبی، یک کیلومتر خط انتقال و ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۴۰ مترمکعب در ساعت است به دلیل داشتن مخزن ذخیره، علاوه بر توزیع پایدار آب در شرایط قطعی، می توانیم میزان خسارت به تاسیسات را کاهش داده و یا در شرایط بحرانی و آتش سوزی از مخزن استفاده کنیم.

این مقام مسئول به افتتاح چهار پروژه عمرانی، خدماتی و گردشگری در شهر آبعلی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان خبر داد و گفت: از جمله پروژه های شهر آبعلی شامل خانه هلال و خانه فدک بود که در مجموع با اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان و زمینه اشتغال مستقیم برای ۴۰ نفر جهت برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه و خانه سلامت به بهره برداری رسید.

وی همچنین به افتتاح مجتمع رفاهی و گردشگری بام هراز در این شهر به مساحت سه هزار مترمربع با مشارکت بخش خصوصی در فاز نخست با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان و زمینه اشتغال برای ۱۵ نفر خبر داد و گفت که در فاز دوم فضای اقامتگاهی پروژه به مساحت ۴۰۰ متر احداث می شود.

فرماندار دماوند همچنین به بهره برداری از پروژه جدولگذاری، زیرسازی بتنی و آسفالت معابر شهر آبعلی با اعتباری بالغ بر ۳۹۶ میلیون تومان و زمینه اشتغال برای ۳۰ نفر در این پروژه اشاره کرد.

صفری به پروژه های روستایی بخش رودهن از توابع شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: امروز همچنین شاهد بهره برداری از پروژه آسفالت روستای مهرآباد با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیون تومان بودیم که با اجرای این پروژه حدود ۹۰ درصد معابر روستا آسفالت شده و مابقی آن نیز با مشارکت بنیاد مسکن اجرا می شود.

وی همچنین از بهره برداری ساختمان چند منظوره دهیاری و شورای اسلامی روستای چناران اشاره کرد و افزود: این ساختمان در سه طبقه با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان در ۵۰۰ مترمربع مساحت به بهره برداری رسید که علاوه بر دفتر دهیاری و شورای روستا، سالن ورزشی برای اهالی روستا نیز پیش بینی شده است؛ همچنین در این روستا ۲۸ دوربین امنیتی  و پلاک خوان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گفت.

این مقام مسئول به افتتاح پروژه های عمرانی و خدماتی روستای جورد از توابع بخش رودهن اشاره و بیان داشت: در این روستا کلنگ ساختمانی دهیاری و شورا به زمین خورد و همچنین پروژه جدولگذاری، زیرسازی و آسفالت روستای جورد نیز از محل اعتبارات ارزش افزوده به بهره برداری رسید که جدولگذاری معابر روستا بطول ۸۷۶ متر و پروژه آسفالت نیز بطول ۵۴۰۰ متر به روش قیر یارانه ای و معادل سازی به میزان ۸۳۰ تن آسفالت و ۷۹ تن قیر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گفت.

صفری با اشاره به پروژه های عمرانی روستای خورین نیز گفت: عملیات آسفالت بلوار اصلی روستا با بیش از ۵۰۰ متر طول و اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیون تومان از محل تملک دارایی و اهالی روستا به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار