نماینده زنجان در مجلس با اشاره به تشکیل وزارت میراث فرهنگی گفت: دولت باید فردی دغدغه‌مند را برای این وزارتخانه به مجلس معرفی کند که صنعت توریسم و گردشگری و صنایع دستی را رونق داده و برای کشور ارزآوری داشته باشد.
کد خبر: ۷۷۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 24 August 2019

دولت به جای مقاومت در برابر قانون، وزیر میراث فرهنگی را معرفی کندعلی وقف‌چی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای دولت تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فرصتی طلایی است که مجلس آن را محقق کرده است. هر چند که متاسفانه دولت در این باره مقاومت بی‌دلیلی داشت.

وی افزود: کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران که جایگاه ویژه‌ای در صنعت توریسم، گردشگری و صنایع دستی دارد و در بحث صنایع دستی یکی از سه کشور برتر دنیا به همراه چین و هند هستیم و در بحث ظرفیت‌های توریسمی و گردشگری ظرفیت بالایی داشته و یکی از 10 کشور برتر دنیا محسوب می‌شویم تشکیل این وزارتخانه می‌تواند ثمرات وبرکات زیادی داشته و برای کشورمان درآمدزایی داشته باشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: برخی آثار میراث فرهنگی و باستانی در کشورمان قابل تکرار نیست واگر از بین برود آسیب بسیار جدی برای این حوزه محسوب می‌شود.

وقف‌چی گفت:‌امروز نیازمند درآمد ارزی برای کشورمان داشته و باید ظرفیت‌های کشورمان در بخش‌های مختلف توریسمی، صنایع دستی و گردشگری بالفعل شده وهر چه سریع‌تر بتوانیم در این زمینه پیشرفت داشته باشیم.

وی اظهار داشت: دولت به جای تقابل و مقاومت و  به حاشیه بردن وزارت میراث فرهنگی باید هر چه سریع‌تر وزیر مطمئن، توانمند و دغدغه‌مند به مجلس معرفی کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: اگر وزیر قوی در مسند میراث فرهنگی حضور پیدا کند می‌تواند موجب توسعه صنعت توریسم شود. 

وقف‌چی گفت:‌ تشکیل وزارت میراث فرهنگی هزینه‌ای زیادی در برندارد و دولت نمی‌تواند بهانه افزایش تشکیلات به سازمان میراث فرهنگی به منظور ارتقاء آن به وزارتخانه وافزایش هزینه‌ها بیاورد.

وی افزود:‌دولت باید در شرایط فعلی دنبال کیفیت باشد نه کمیت لذا باید تلاش کند تا کیفیت‌ وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت میراث فرهنگی را افزایش دهد لذا تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارت میراث فرهنگی به معنی ارتقاء جایگاه و نظارت است نه افزایش هزینه.

نماینده مردم زنجان در مجلس  گفت: باید تلاش کنیم از قبل وجود آثار باستانی متعدد در کشورمان و ظرفیت فوق‌العاده گردشگری و توسعه صنایع دستی به دنبال ارزآوری بوده و تبادلات فرهنگی را ارتقاء دهیم و به همین دلیل نمایندگان مجلس معتقد بودند که تشکیل وزارت میراث فرهنگی و نظارت مجلس بر کیفیت کارهای آن می‌تواند مشکلات این بخش را حل کند.
منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار