استاندار قزوین :
قزوین یک استان ریشه دار در تمدن و فرهنگ ایران است و با سبقه تاریخی، فرهنگی و ادبی و داشتن شخصیت های بزرگ می تواند در عرصه فرهنگ و هنر کشور نقش بیشتری ایفا کند.
کد خبر: ۷۷۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 22 August 2019

قزوین در حوزه فرهنگ و هنر کشور نقش بسزایی را ایفا می کند

به گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین ، در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی که ظهر چهارشنبه با حضور فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانداری برگزار شد اظهارداشت: عید قربان نماد فدا کردن تعلقات دنیوی برای خداوند است و در عید فطر تزکیه نفس وجود دارد که در یک ماه از نعمات دنیوی خود را محروم می کند و خودسازی مطرح است.

زاهدی بیان کرد: عید فطر یک مسیر است که بعد از خدایی شدن خود را می سازیم و در غدیر باید مسیر خود را به سمت الهی شدن بشناسد و مشخص شود به کجا برود و سرنوشت مسلمانان برای آینده در غذدیر رقم خواهد خورد.
وی اظهارداشت: همه بشریت به شخصیتی چون علی قهرمان عدالت و شجاعت، اسطوره قهرمان بندگی و تواضع نیاز دارد و با معرفی اعیاد دینی باید در مسیر درست گام برداریم.
استاندار قزوین یادآورشد: قزوین یک استان ریشه دار در تمدن و فرهنگ ایران است که در کاوش ها بیش از ۹ هزار سال سابقه اسکان بشری دارد و شخصیت های بزرگ در عرصه ادبی، علمی، دینی از آیت الله زرآبادی، علامه رفیعی، دهخدا، عمادالکتاب، در همه عرصه ها شخصیتهایی داریم که بزرگان است.

زاهدی تصریح کرد: بین ۷ تا ۸ درصد تولید ناخالص داخلی را قزوین ایفا می کند و در فرهنگ و هنر هم می تواند نقش بیشتری داشته باشد و باید قزوین موضوع خوشنویسی را هدایت کند.

وی اضافه کرد: سبک قزوین در موسیقی، طنز، نگارگری و تعزیه نیز جای فخر دارد و می تواند الگوسازی شود و در هر نحله های سیاسی هم استان قزوین پایگاه خوبی دارد.

استاندار قزوین با تقدیر از خدمات حجت الاسلام حسینی مدیرکل سابق ارشاد اظهارامیدواری کرد آقای اسماعیلی مدیر جدید هم بتواند در اعتلای فرهنگ و هنر استان موفق عمل کند.
وی اظهارداشت: سوابق ایشان در فرهنگ و هنر قابل توجه است و اهل هنر بودن ایشان نوید بخش است تا با همکاری مدیران و کارکنان ارشاد و اهالی فرهنگ و رسانه دوران بهتری سپری شود.

در ادامه ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام حسینی مدیرکل سابق، محمد حسین اسماعیلی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار