مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک :
مدیر جهاد کشاورزی آبیک : از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۷۰ تن سبزی و صیفی گلخانه‌ای در گلخانه های این شهرستان تولید شده است .
کد خبر: ۷۷۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 22 August 2019

تولید 570 تن سبزی وصیفی در آبیک

به گزارش تابناک قزوین بیژن لطقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اعلام این خبرگفت : این میزان سبزی و صیفی در ۱۶ واحد گلخانه ای تولید شده است .

این مقام مسئول  افزود ؛ این شهرستان ظرفیت تولید سالانه حدود ۱۵۳۰ تن انواع سبزی و صیفی را دارد .

وی اظهار داشت : از این تعداد واحد گلخانه ای، ۸ واحد گلخانه تولید توت فرنگی با مساحتی حدود ۴ هکتار و ظرفیت تولید فعال بیش از ۳۱۳ تن در سال و ۸ واحد گلخانه تولید سبزی و صیفی (شامل خیار، گوجه فرنگی، فلفل و غیره) با مساحتی حدود ۶ هکتار و ظرفیت تولید فعال بیش از ۱۲۰۰ تن در سال، مشغول به فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی آبیک با توجه به اهمیت افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی گفت : توسعه و تجهيز كشت گلخانه اي با هدف صرفه جويي در مصرف آب ، تولید و عرضه پایدار محصولات کشاورزی، ايجاد اشتغال بویژه برای دانش آموختگان و متخصصان حوزه كشاورزي جزو اولویت های جهاد کشاورزی است.

لطفی اضافه کرد : پیش بینی می شود سطح گلخانه‌های سبزی و صیفی شهرستان به حدود ۱۰ هکتار برسد که با توجه به وجود شرایط مناسب برای تولید محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان از جمله فراهم بودن شرایط مناسب فروش، نزدیکی به پایتخت و بازار مصرف ، وجود نیروی کارشناسی خبره ، بهره مندی بهره ‌برداران از آموزش‌ها و خدمات جهاد کشاورزی، بتوان شاهد ايجاد فرصت هاي مناسبی در این حوزه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار