مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران طی نشست با فعالان احزاب سیاسی:
دومین جلسه فعالان سیاسی و دبیران‌کل احزاب سیاسی استان در فرمانداری فریدونکنار برگزار شد. این نشست به ابتکار استانداری مازندران و شماری از فعالان سیاسی و دبیران کل احزاب از جناح‌های مختلف برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ 21 August 2019

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه ضمن تبریک به‌مناسبت عید غدیر، عید ولایت مولا علی (ع) خطاب به حاضران گفت: مشکلات و آسیب‌های حوزه بانوان بسیار گسترده است و شما نیز اگر در این جایگاه قرار بگیرید، واقعاً تعیین اولویت‌ها برایتان دشوار خواهد بود هرچند موضوع ارتقای دانش سیاسی زنان و دختران و همچنین افزایش مشارکت سیاسی بانوان برای من یکی از اولویت‌ها است و طرحی نیز در این زمینه داریم که خدمت جناب استاندار و معاون سیاسی ارائه خواهیم کرد.

قاسمی طوسی با اشاره به ضرورت افزایش مشارکت سیاسی و حزبی زنان گفت: من در این بخش، دو مشکل اساسی می‌بینم اول اینکه در زمان انتخابات، همه تلاش می‌کنند از این ظرفیت بهره ببرند اما با پایان یافتن انتخابات و مشخص شدن نتیجه آرا، جمعیت بیش از 49 درصدی زنان و دخترانی که نقش‌آفرینی کردند و رأی دادند، به سادگی فراموش می‌شوند به بیان دیگر احزاب پس از انتخابات در حقیقت رها می‌شوند و این نقص باید از جانب شما فعالان سیاسی و حزبی، تدبیر شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به مشکل دوم در این بخش اشاره کرد و گفت: در زمان انتخابات که فعالیت‌های حزبی شما، تشدید می‌شود شاخه جوانان حزب را فعال می‌کنید، سوال من این است که چرا شاخه زنان و بانوان، فعال نمی‌شود؟ پیشنهاد مشخص من به شما دبیران‌کل احزاب مختلف که از جریان‌های مهم سیاسی کشور هستید این است که ضمن فعال کردن شاخه جوانان و زنان، مکانیسم مشخصی را به کار ببندید تا پس از انتخابات نیز این شاخه‌ها فعال باشند چون تنها در سایه به کار گرفتن چنین مکانیسمی، ما می‌توانیم به افزایش دانش سیاسی جامعه زنان امیدوار باشیم.

عضوشورای اداری استانداری همچنین افزود: همه ما در حقیقت در دامن مهر مادرانی تربیت شدیم که بسیاری از فضیلت‌ها را به ما آموختند و همین باید توجه ما را بر این نکته معطوف بدارد که زنان، ظرفیت بزرگی هستند و هرجا که مورد توجه واقع شدند، نقش و سهم خود را به خوبی ایفا کردند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین بر ضرورت افزایش دانش سیاسی جامعه و ازجمله زنان تأکید کرد و گفت: «انتخاب اصلح» که همه در زمان انتخابات بر آن تأکید داریم تنها در سایه ارتقای دانش سیاسی، رخ خواهد داد چون زنان و مردان با تحلیل درست فضای سیاسی جامعه می‌توانند «شعارهای پوپولیستی» را از «برنامه‌های اجرایی» تشخیص دهند و پس از دو سال نگویند ما اشتباه کردیم که به فلان فرد رأی دادیم.
قاسمی طوسی همچنین گفت: کاش امروز اعضای مجمع نمایندگان استان نیز در این جلسه حاضر می‌شدند تا بگویند برای جمعیت بیش از 49 درصدی زنان که به آنان رأی دادند چه کردند؟ چه مصوبات و لوایحی را برای بانوان فرهیخته استان از بانوان کارگران تا بانوان هنرمند و از زنان سرپرست خانوار تا زنان بدسرپرست که هرکدام مطالبات متعددی دارند، پیگیر شدند؟
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری در پایان با اشاره به انتخابات مجلس اسفندماه آینده و ضرورت افزایش مشارکت آحاد جامعه گفت: باور شخصی من این است که هر فرد یا جریانی که برای بانوان و زنان استان، برنامه مشخصی داشته باشد، در حوزه انتخابیه خود برنده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار