مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین: آگاهی‌بخشی و حساس‌سازی خانواده‌ها مهم‌ترین گام در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۷۷۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 21 August 2019

اشتغال بهترین راهکار پیشگیری از بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد است.

به گزارش تابناک قزوین،مریم بیدخام ،مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در مراسم افتتاحیه اجرای طرح توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در محله شیشه‌چی قزوین که توسط موسسه سیمرغ نامدار اجرا شد، با تأکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و شفاف در زمینه آسیب‌های اجتماعی، گفت: آموزش و آگاه‌سازی برای پیشگیری از اعتیاد ، باید سه گروه عموم افراد جامعه، افراد در معرض آسیب‌ و افراد آسیب‌دیده از اعتیاد را هدف قرار دهد.

وی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی در زمینه مبارزه با مواد مخدر امروزه سوی اجتماعی یافته است ، افزود: همه مردم باید با عوارض مصرف مواد مخدر آشنا شده و از تأثیرات مخرب  خانوادگی و اجتماعی آن آگاه شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه گرایش جامعه از مواد مخدر سنتی به سوی مواد جدید و صنعتی سوق یافته است، این معضل را ناشی از افزایش تقاضا و شرایط اجتماعی عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها باید با اشکال جدید مخدرها و عوارض آن‌ها آشنا شده و آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از اعتیاد به این مواد دریافت کنند. 

بیدخام غنی‌سازی اوقات فراغت و آموزش نوجوانان و جوانان را دو عامل مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه اعتیاد در این گروه‌های سنی دانست و اظهار داشت: خانواده‌ها و نهادهای متولی آموزش و فرهنگ‌سازی اصلی‌ترین نقش را در این زمینه برعهده دارند.

وی خانواده زندانیان را از گروه‌های اصلی در معرض آسیب برشمرد و گفت: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به این خانواده‌ها و حمایت و توانمندسازی روانی فرزندان آنان ازجمله اقدامات ضروری در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لباس سفید بهبودیافتگان و رهاشدگان از دام اعتیاد را به رهایی و تولدی دوباره برای ساختن یک زندگی جدید تعبیر کرد و گفت: این هدف تنها با اراده و تلاش بسیار و حمایت جامعه محقق خواهد شد.
بیدخام با بیان اینکه توانمندسازی اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی  بهبود یافتگان از اعتیاد بایستی دراولویت برنامه های تشکل‌های مردم نهاد باشد افزود: اشتغال بهترین راهکار پیشگیری از بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد است.
وی از تشکل‌های مردم نهاد علاقه‌مند که در برابر آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت می‌کنند دعوت کرد در قالب گروه‌های محلی به بررسی و احصای مسائل و مشکلات مناطق آسیب‌خیز پرداخته و با طرح و اجرای برنامه‌های محله‌محور، در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مشارکت کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار