رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان:
5 واحد عرضه فرآورده های خام دامی در تاکستان به علت عدم رعایت ضوابط دامپزشکی به مراجع قضایی معرفی و محکوم شدند.
کد خبر: ۷۷۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 19 August 2019

حبس و جزای نقدی در انتظار واحدهای عرضه غیر بهداشتی در تاکستان

به گزارش تابناک قزوین،  دکتر محمد رضا آذربایجانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان گفت: کنترل بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی از جمله گوشت قرمز ، گوشت مرغ و ماهی، شیر و... در کشتارگاه ها و کارخانجات تولیدی و واحد های عرضه مانند قصابی ها ، مرغ و ماهی فروشی ها ، رستورانها ، پروتئینی ها و لبنیاتی ها از وظایف دامپزشکی است که این اداره با برنامه ریزی مدون و مستمر، از این واحدها بازدید و بازرسی می کند.

دکتر محمد رضا آذربایجانی تصریح کرد:کارشناسان این اداره 5 واحد عرضه متخلف را که مکرراً به قوانین و توصیه های بهداشتی بی توجه بودند و اقدام به کشتار غیر مجاز ( خارج از کشتارگاه و چرخه نظارتی دامپزشکی ) دام ، نگهداری گوشت خارج از یخچال، خارج نمودن مرغ از بسته بندی برای مخدوش کردن تاریخ تولید مرغ های تاریخ گذشته ، استفاده از چربی های صنعتی در کباب کوبیده و ... مبادرت می ورزیدند را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کردند.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه برخی از بیماریها (نظیر بیماریهای مانند هاری،جنون گاوی ،لیستریوز و ...) علیرغم ظاهر سالم لاشه صرفاً از طریق مشاهده دام زنده (معاینه پیش از کشتار) قابل شناسایی می باشند و همچنین کشتار غیر مجاز دام و عرضه گوشت حاصل از آن به دلیل احتمال وجود بیماری در دام به خصوص بیماریهای مشترک بین انسان و دام و نیز شرایط غیر بهداشتی و غیر شرعی ذبح آن به شدت سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می اندازد . 

دکتر آذربایجانی ادامه داد: پس از طی مراحل قضایی پرونده متخلفین، متصدیان یک واحد قصابی محکوم به پرداخت هیجده میلیون ریال جزای نقدی به جایگزینی از شش ماه حبس  و یک واحد مرغ فروشی محکوم به پرداخت نه میلیون ریال به جایگزینی از سه ماه حبس و یک واحد کبابی محکوم به پرداخت نه میلیون ریال به جایگزینی از سه ماه حبس و یک واحد قصابی در بخش ضیاء آباد محکوم به پرداخت سی و شش میلیون ریال به جایگزنی از شش ماه حبس شدند.

این مقام مسئول تشریح کرد: محکومین فوق الذکر به مجازات تبعی و تکمیلی نیز محکوم شدند که با توجه به رای دادگاه چنانچه از اجرای مفاد حکم تخلف نمایند برای بار نخست یک چهارم تا یک دوم به مجازات حکم افزوده خواهد شد و در صورت تکرار مجازات حبس اجرا خواهد شد و در پایان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده موارد تخلف مراتب را از طریق شماره 4 رقمی 1512 با دامپزشکی ارتباط برقرار کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار