نماینده آبادان در مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان هنوز از آب شور استفاده می‌کنند شبکه آب در بسیاری از مناطق آبادان از بین رفته است و لایروبی کارون و اروندرود را فراموش کرده‌اید.
کد خبر: ۷۷۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ 18 August 2019

عامر کعبی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: آمریکایی جنایتکار، ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه مردم اعمال کرده است. دشمنی آنها در به زانو درآوردن مردم به مقاومت و شکست آن‌ها منجر شده است. بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب را به یاد داریم که می‌فرمایند "هر زمانی که ایادی استکبار و دشمنان انقلاب علیه شما موضعگیری کنند؛ بدانید که در مسیر حق هستید" تجمید از دشمنان نشانه انحراف از راه امام و شهدا است.

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان این که "رفع مشکلات موجب رضایت مندی مردم را فراهم می‌کند " گفت: مبارزه با فساد، به کار گیری نیروهای جوان، اجرای دقیق اصل ۴۴ قانون اساسی، استقلال بانک مرکزی، اصلاح نظام بانکداری، جهت دهی نقدینگی به سمت تولید و اشتغال، استفاده بهنیه از آب، جلوگیری از فرار مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار، مبارزه جدی با قاچاق، استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل، حمایت و جلب سرمایه گذار داخلی و خارجی، اصلاح نظام یارانه، کاهش وابستگی بودجه به نفت، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده و توجه و تقویت مناطق آزاد ضرورت اجتناب ناپذیر مجلس، دولت و قوه قضاییه است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به منابع سرشار استان خوزستان گفت: اگر به هر انسان عاقلی ثروت‌های نفت، گاز، زمین حاصلخیز، بنادر، نیروگاه‌ها، سدها، صنعت عظیم نیشکر، آهن، فولاد، ماهیگیری و کشاورزی را بگویم نتیجه می گیرد که مردم این استان باید در رفاه کامل باشند حال آن که با کمال تاسف این چنین نیست.

نماینده مردم آبادان در مورد وضعیت استان حوزه انتخابیه خود تاکید کرد: در بسیاری از شاخص‌های توسعه نسبت به استان‌های برخوردار یا عقب مانده‌ایم و یا این که به عقب برگشته‌ایم چرا بعد از ۳۰ سال از جنگ تحمیلی بسیاری از مشکلات و معضلات به خصوص در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به جای مانده است؟

کعبی خطاب به بیژن نامدار زنگنه گفت: اگرچه اجرای فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان در دوره جنابعالی قابل تقدیر است اما صنایع پتروشیمی نیازمند آب و خوراک هستند و بهترین نقطه احداث آن‌ها در کنار بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه است اما شما به غلط با هزینه‌های بی جا این صنایع را در جای دیگری احداث کرده و خوارک را از آبادان با کامیون و آب را از سرشاخه‌های کارون به آن جا منتقل می‌کنید.

وی ادامه داد: دانشکده نفت دانشگاه صنعت نفت آبادان دومین دانشکده فنی کشور است چرا برای انتقال آن به وزارت علوم به شورای عالی اداری متوسل شده‌اید و می‌خواهیم خلاف قانون مصوب ۱۹ اردیبهشت ۹۱ مجلس عمل کنید. مگر شورای عالی اداری مرجع قانونگذاری است؟ مردم آبادان به شما و وزیر علوم هشدار می‌دهند که این دانشکده را با تصمیم‌های اشتباه از بین نبرید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: شما در سال ۹۷ برای افتتاح پروژه غدیرو احداث آب شیرین کن گزارش تهیه کردید. اگر چه انتقال آب غدیر دو در دوره شما به پایان رسید اما نه از آب شیرین کن خبری شد نه از آب شیرین خط غدیر. مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان هنوز از آب شور استفاده می‌کنند. شبکه آب در بسیاری از مناطق آبادان از بین رفته است. لایروبی کارون و اروندرود را فراموش کرده‌اید.

نماینده مردم آبادان در مجلس خطاب به وزیر جهادکشاورزی گفت: تاکنون هیچ خسارتی به کشاورزان و نخلداران سیل‌زده آبادان، خرمشهر و شادگان پرداخت نشده است. نخلستان‌های این سه شهر در سال گذشته به علت خشکسالی و سیلاب اخیر ثمری نداشته‌اند.

کعبی خطاب به وزیر کشور گفت: شهرداری‌ها شما در شهرهای آبادان و اروند کنار به دلیل نداشتن منابع مالی کافی اقدامی نمی‌کنند و تمام تلاش آن‌ها صرف تامین حقوق و دستمزد کارکنان می‌شود. آبادان هنوز با مشکلات پس از جنگ دست و پنجه نرم می‌کند.

کعبی در پایان با طرح این پرسش که در آبادان نرخ بیکاری بالاتر از ۳۰ درصد است خطاب به رئیس جمهور گفت: بعضی به دروغ آمارسازی می‌کنند آیا از آمار مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد خبر دارد؟

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار