کد خبر: ۷۷۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ 18 August 2019
ترمینال شماره 2(محل تجمیع گاراژهای مسافربری بخش‌ها) با گذشت 6 سال هنوز در انتظار اقدام عملی برای ساماندهی و پایان بلاتکلیفی است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس سال 1392 بود که تجمیع گاراژهای مسافری بخش‌های دیشموک، سوق، لنده و چاروسا به تصویب رسید و این گاراژها از چهارراه‌های نقاط مختلف شهر به محل بازارچه تعاون روستایی منتقل شده و محوطه این بازارچه به پایانه شماره 2 نام گرفت.
ساماندهی این پایانه در حرف مسؤولان طی 6 سال گذشته مدام تکرار می‌شد؛ شورای ترافیک و سلامتی نبود که ساماندهی پایانه شماره 2 بحث ثابت آن نباشد این موضوع پای ثابت این نشست‌ها شد و در همه صورت‌جلسات بندی برای خود ردیف می‌کند.
سال‌ها گذشت، انتقال گاراژها به این مکان به 6 سال رسید چهار فرماندار(ابراهیم جعفری، کرامت کریمی، علی پوزش، جعفر نیکبخت) یکی پس از دیگری تودیع و معارفه شدند اما پایانه همچنان در بلاتکلیفی ساماندهی مانده است.
این جایگاه در حالی اسم پایانه را یدک می‌کشد که از هر گونه امکانات اولیه برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف محروم است؛ وضعیت بهداشتی اسفبار آن بارها در شورای سلامت مطرح شده و برای رفع آن مصوبه‌هایی روی کاغذ آمد اما هیچ گاه رنگ عمل به خود نگرفت.
موضوع تکراری ساماندهی پایانه مسافری شماره 2 امروز هم در شورای ترافیک مطرح شد اما مصوبه متفاوتی به خود گرفت که نتیجه آن اقدام منطقی انتقال گاراژها به پایانه اصلی شهر خواهد شد و به نظر می‌رسد این مصوبه مقدمه‌ای برای پایان بلاتکلیفی این پایانه از سوی علیرضا اتابک خواهد بود تا طلسم طولانی شدن آن شکسته و پرونده آن برای همیشه بسته شود.
علیرضا اتابک گفت که این موضوع بعد از بازدید میدانی و ظرفیت‌سنجی پایانه اصلی شهر در یک جلسه ویژه بررسی خواهد شد.جمشیدی رئیس شورای شهر با بیان اینکه شهرداری به علت عدم مالکیت در مکان فعلی گاراژها اجازه ساخت و ساز ندارد، تصریح کرد: پایانه اصلی شهر ظرفیت دارد و پاسخگوی همه تعاونی‌های مسافری است.
فرماندار کهگیلویه افزود: شورای ترافیک بررسی کند اگر در پایانه اصلی ظرفیت هست گاراژها به پایانه اصلی منتقل شوند.
وی با بیان اینکه مصوبات زیاد در شورای ترافیک نتیجه بخش نیست، گفت: اگر تعداد مصوبات کمتر باشد اما عملی شوند کارایی بهتری دارد؛ باید مصوبه‌ای بنویسیم که اولا عملیاتی شود دوما امکان اجرا داشته باشند و منع قانونی برای اجرا نداشته باشند.
باید دید آیا تدبیر اتابک برای پایان بلاتکلیفی پایانه شماره 2 نتیجه بخش می‌شود یا شورای ترافیک و سلامت همچون سال‌های گذشته باز هم از موضوع عدم ساماندهی این پایانه بی‌نصیب نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار