مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خبر داد :
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین: مدارس محروم استان با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال تجهیز شد.
کد خبر: ۷۷۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 15 August 2019
از محل اعتبارات سازمان اجتماعی کشور ، مدارس محروم استان تجهیز شدبه گزارش تابناک قزوین مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در حاشیه مراسم بدرقه کاروان حامل تجهیزات آموزشی به مدارس محروم استان که با حضور استاندار قزوین، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش‌وپرورش و مدیران استانی و شهری برگزار شد، گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، برای نخستین بار در  کشور، مبلغ ۲۱میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان امور اجتماعی کشور به تجهیز مدارس حاشیه‌نشین و محروم استان اختصاص یافت.

وی افزود: این اعتبار بر اساس نیازسنجی انجام‌شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان به مدارس مناطق محروم  تخصیص یافته است. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تجهیزات خریداری‌شده را مختص مدارس محلات حاشیه‌نشین شهرستان‌ها و شامل میز و صندلی، کامپیوتر و لپ‌تاپ، پرینتر، دستگاه فتوکپی، اسکنر، ویدئو پروژکتور، دستگاه آب سرد‌کن و دیگر ملزومات آموزشی عنوان کرد و گفت: این تجهیزات توسط اداره کل آموزش‌وپرورش استان خریداری و صبح امروز به مدارس مدنظر ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه قزوین ازجمله استان‌های مهاجرپذیر کشور است و اغلب مهاجران آن به‌دلیل نداشتن بضاعت مالی کافی در حاشیه شهرهای استان سکونت کرده‌اند، افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین تدوین و اجرای طرح‌های پیشگیرانه ضروری است.

بیدخام ضمن تقدیر از اقدامات پیشگیرانه صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد در طول سال‌های گذشته، تصریح کرد: باوجود اقدامات مثبت‌ صورت‌گرفته، به‌دلیل نرخ بالای آسیب‌ها در مناطق محروم، کاهش آسیب‌ها و توانمندسازی این مناطق همچنان نیازمند توجه و تلاش ویژه است. 

وی اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته، سازمان امور اجتماعی کشور اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته و اعتبار قابل‌توجهی را به توانمندسازی و تقویت زیرساخت‌ها در مناطق یادشده اختصاص داده است. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه دانش‌آموزان مناطق محروم درگیر مشکلات بسیاری همچون سوءتغذیه و فقر امکانات آموزشی و رفاهی هستند، اظهار داشت: همچنین در مناطق حاشیه‌نشین و محروم، کودکان کار و کودکان دارای والدینی با مشکلات متعدد در معرض آسیب‌های اجتماعی بسیاری قرار داشته و نیازمند توجه بیشترند.

وی اظهار امیدواری کرد که با تخصیص منابع و اعتبارات و توزیع عادلانه امکانات آموزشی، مشکلات زیرساختی این مناطق کاهش یافته و کیفیت زندگی دانش‌آموزان محروم آن افزایش یابد.

بیدخام با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مدارس و مساجد مناطق محروم برای برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمند‌سازی‌ شهروندان در معرض آسیب، افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نواحی محروم می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این مناطق مؤثر واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار