به گزارش تابناک تبریز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: یاد زنده یاد مرحوم ابوترابی آزاده بزرگمان را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: در مقدمه دو خبر برای تهرانی ها داریم، امروز در دولت بحث کشت آب های آلوده در جنوب تهران مطرح شده، کمیته ای تشکیل شد که کشاورزان به کشت با آب سالم هدایت شوند و کاشت نشده ها هزینه کشت دریافت می کنند و با متخلفین برخورد میشود، شهرداری تهران برای خطوط هشت و نه وده اقدامات را انجام می دهد.

* زیرگذر پل گیشا تا پایان سال افتتاح می‌شود

سخنگوی دولت تصریح کرد: امروز شهردار تهران گفت که زیر گذر پل گیشا تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی همچنین گفت: آقای همتی گزارشی از بازدید خود از بندر امام خمینی دادند، ما فقط در یکی از بنادر سه میلیون تن کالا داریم و  هیچ نگرانی برای تامین کالا در یکسال آینده نداریم. 

ربیعی همچنین  از افزایش 69 درصدی واردات در تاریخ 15 مرداد 98 نسبت به مدت مشابه یکسال آینده خبر داد.

وی همچنین با استناد به گزارش رئیس کل بانک مرکزی از بنادر گفت: حجم نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی در بنادر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد بیشتر است و در دولت تاکید شد که این کالاها هرچه سریعتر به اقصی نقاط کشور منتقل شوند. 

ربیعی در پاسخ به این سوال که قول پرداخت معوقات فرهنگیان در دو نوبت را تایید می کنید و یا خیر؟ گفت: پرداخت پاداش بازنشستگان در دو مرحله قطعی است.

وی همچنین خبر داد: ارز 4200 تومانی برای تامین لوازم التحریر پیش بینی شده است و قیمت از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان با ارز 4200 تومان تعیین و روی کالا درج خواهد شد.

* مخالفت دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی

سخنگوی دولت در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران گفت: دولت موافق تشکیل وزارت میراث فرهنگی نبوده و نظرش را به مجلس گفته و قطعا بار مالی برای دولت خواهد داشت، اما اگر به تصویب نهایی برسد دولت آن را انجام می دهد.

ربیعی گفت: در جایی که ما نیازمند هستیم و برای وزارت بازرگانی امکان ایجاد آن از وزارت جهاد کشاورزی و صمت بود اما وزارت میراث کمکی نخواهد کرد، آقای امیری مکلف شد اقدامات خود را انجام دهند.

وی همچنین درباره قیمت مرغ نیز گفت: ما در مورد قیمت مرغ دو ماه مشکل داشتیم اما قیمت مرغ 12900 تومان که نظر دولت بود دارد انجام می شود، جوجه ریزی زیادی انجام شده و تعزیرات هم اقدامات خود را انجام می‌دهد.

* برکناری رئیس صندوق بازنشستگی با ایراد دستگاه‌های نظارتی بود نه دستور رئیس جمهور 

ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر برکناری زودهنگام رییس صندوق بازنشستگی و اینکه گفته می‌شود وی با دستور رییس جمهور برکنار شده است؟ گفت: کمال بی‌انصافی است که مدتهاست می‌دانیم که این بحث مطرح است و نباید به دستور رییس جمهور منتسب کنیم. خوانش، خوانش نادرست و غلطی است. از روزهای اول سازمان‌های نظارتی اعلام کردند که با توجه به ماده قانونی ایشان حایز شرایط نیست و دیوان محاسبات این را صریحا اعلام کرده بود. حتی در دوره‌ای که مرتضوی این‌مقام را کسب کرد دیوان‌ به مدرک تحصیلی او ایراد گرفت. این ایراد دستگاه نظارتی بوده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اقدام دولت در خصوص پرونده محیط زیستی ها و طولانی شد روند رسیدگی به این پرونده با تاکید بر اینکه این پرونده با حکم قضایی تشکیل شده و در حوزه قوه قضائیه است، اظهار کرد: دولت از امنیت سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه های مختلف حمایت می‌کند و قائل به نگاه امنیتی نسبت به این سازمان‌ها نیست.

وی افزود: دولت با هرگونه نگاه امنیتی به این سازمان‌ها مخالف است و همه تلاش خود را برای اینکه تصمیم درست و قضاوتی عادلانه انجام شود و بر اساس استاندارهای که از جاسوسی مطرح است عمل شود، به کار میگیرد، اما تصمیم‌گیری نهایی بر عهده قوه قضاییه و قاضی محترم است.

ربیعی تصریح کرد: دولت ضمن حمایت از اقدامات قوه قضائیه، بر لزوم دقت در رعایت حقوق شهروندی تاکید دارد.