کد خبر: ۷۷۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 14 August 2019
مرگ بچه ماهیان استخوانی در رودخانه حشمت‌رود آستانه‌اشرفیه

رشت - ایرنا - آلودگی رودخانه حشمت‌رود ( سالارجوب) آستانه‌اشرفیه همچنان زمینه‌ساز مرگ بچه ماهیان استخوانی است.

رودخانه حشمت رود (سالارجوب) یکی از رودهای مهم آستانه اشرفیه است که از داخل شهر می گذرد و از نظر زیست محیطی و همچنین آب رسانی به اراضی کشاورزی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با تایید مرگ مجدد بچه ماهیان استخوانی طی چند روز اخیر در این رودخانه بیان داشت: پایین آمدن حجم آب و به دنبال آن پایین آمدن اکسیژن محلول در آب و همچنین ورود فاضلاب شهری، از مهمترین عوامل خفگی و مرگ بچه ماهیان استخوانی در رودخانه حشمت رود است.

جعفر میرزایی افزایش حجم آب رودخانه حشمت رود را ضروری دانست و ادامه داد: ورود فاضلاب شهری به رودخانه یکی از مشکلات زیست محیطی این منطقه به شمار می رود که مرگ بچه ماهیان استخوانی نمونه ای از این اثرات مخرب است و بایستی از ورود فاضلاب جلوگیری شودز

وی با اشاره به وعده اداره آب و فاضلاب شهرستان برای احداث یک تصفیه خانه، ابراز امیدواری کرد که اعتبارات لازم به منظور احداث این تصفیه خانه زودتر تحقق یابد.

اواخر فروردین ماه امسال نیز ایرنا گیلان خبری مبنی بر تلف شدن بیش از دو هزار قطعه بچه ماهی استخوانی به دلیل آلودگی رودخانه حشمت رود (سالارجوب) منتشر کرده بود.

آستانه اشرفیه در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار