فرماندار خوی در جمع خبرنگاران گفت : خبرنگاران باید با نوشته ها و قلم فرسایی های خود فضای جامعه را برای توسعه و پیشرفت و برگزاری مراسم های اجتماعی و سیاسی آماده کنند .
کد خبر: ۷۷۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷ 12 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی سید محمد عابدی فرماندار خوی در نشست خبری که بمناسبت روز خبرنگار در فرمانداری برگزار شد بعداز تبریک روز خبرنگار گفت :  هدف از برگزاری روز خبرنگار به نوعی گرامی داشت فعالیت ها و ارزش گذاشتن به زحمات خبرنگاران که در طول سال زحمت می کشند ، می باشد .

فرماندار خوی در ادامه افزود : شهرستان خوی در میان دیگرشهرستان های استان شهری آرام و ایده آل است ودر همه زمینه ها با تمام دیدگاه ها فعالیت های چشمگیر دارد .

عابدی تاکید کرد : توسعه و پیشرفت و کارهای مثبت در یک فضای آرام و بدون تنش به جلو می رود واگر مسائل حاشیه مدنظر قرار گیرد از اصل پیشرفت جامعه دور می مانیم .

عابدی در قسمتی از سخنان خود به مسئله انتخابات اسفندماه اشاره کرد و گفت : به اواخر سال نزدیک می شویم و حماسه ای دیگر را در سطح کشور با برگزاری یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد خواهیم بود و در این زمینه نقش خبرنگاران بسیار مهم و حساس خواهد بود و خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در مدت باقی مانده به انتخابات با فعالیت ها و قلم فرسایی های بدور از مسائل جانب دارانه و گرایش های سیاسی خود زمینه را برای برگزاری یک حماسه ملی دیگر بدون حاشیه و تنش البته ایده آل و آرام آماده کنند .

سید محمد عابدی افزود : مسئله مهم در انتخابات مشارکت حداکثری مردم است چون هراندازه مشارکت زیاد باشد دشمنان به همان اندازه عقب نشینی خواهند کرد و اگر مشارکت کم شود دشمنان ما گستاخ تر میشوند پس همه ما وظیفه داریم زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آماده سازیم.

وی خاطر نشان کرد : در انتخابات باید قانون از طرف همه ، چه از جانب کاندیدا ها و چه از طرف مجریان و ناظران رعایت گردد تا خداناکرده به خاطر دنیای یک نفر آخرت خود را به خطر نیندازیم .

فرماندار خوی در باره جشنواره شمس و مولانا گفت : امسال هم مثل سال های گذشته جشنواره را با برنامه ریزی های دقیق و با قدرت هرچه بیشتر برگزار می کنیم و با اجرای طرح های عمرانی در این زمینه امیدواریم که در سالهای آتی با استقبال میلیونی مردم کشورمان در این جشنواره ها شاهد باشیم .

عابدی در باره آب های شرب ، جاری و زیر زمینی خوی گفت : شهرستان خوی از نظر آبهای زیر زمینی یکی از دشت های ممنوعه می باشد و متاسفانه سطح ایستایی آب چاه ها در حال عقب نشینی است .

وی با بیان اینکه در گذشته به دلایل گوناگون در این شهرستان سدی احداث نشده و الآن خوی به عنوان شهر بدون سد معروف است ، افزود : ۹۰ در صد آب های مورد نیاز خوی از چاههای عمیق تامین میشود وما بخاطر جبران بعضی کمبود ها در یک اقدامی حساب شده نهرهای سنتی شهر را احیا کردیم . و توانستیم آب های زیر زمینی را تقویت نماییم بطوری که در فصل بارندگی گذشته ۳۰ میلیون مترمکعب آب را کنترل نماییم و با استفاده از آب رودخانه ها و نهر ها آب بیشتری در سفره های زیر زمینی ذخیره کنیم .که امیدواریم در سالهای آتی این مقدار را به ۵۰ میلیون مترمکعب افزایش دهیم .

عابدی اضافه نمود : البته با شروع فعالیت سد غازان حدود بالغ بر ۵۰ میلیون مترمکعب آب در آن سد در اختیار خواهیم داشت .

فرماندار خوی از خبرنگاران خواست تا در زمینه درست مصرف کردن آب در زمینه های کشاورزی و آشامیدنی و اسراف نکردن آن برای مردم اطلاع رسانی نمایند چون آب میراث امروزی ما برای آیندگان است .

فرماندار خوی در زمینه بهداشت و درمان نیز گفت : خوی تنها شهرستان شمال غرب کشور است که در طی مدت یک سال ۳ بیمارستان در آن به بهره برداری می رسد که بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی آیت الله خویی سومین بیمارستانی است که در آینده نزدیک افتتاح میشود .

عابدی در همین زمینه افزود : بعداز افتتاح بیمارستان دستگاه آنژیوگرافی با هزینه ۲۰ میلیارد تومان در آن بیمارستان شروع به خدمات دهی به بیماران عزیز خواهدکرد .

عابدی در مورد برنامه های فرهنگی نیز گفت : شهرستان خوی از قدیم یک شهر فرهنگی بوده که مراسم های فرهنگی زیادی برای ترویج فرهنگ اسلامی و شادی مردم برگزار شده ، از جمله جشنواره های شمس و مولانا ، گلاب گیری ، آفتاب گردان و جشن برداشت آلبالو برگزارشده و در آینده هم برگزار خواهد شد .
فرماندار خوی در پایان سخنان خود از مردم فرهنگ دوست کشور خواست که در جشنواره شمس و مولانا که از ۲۴ الی ۲۸ مرداد برگزار میشود شرکت نمایند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار