مدیر شرکت آبفای استان فارس با بیان اینکه فارس در جهان بیشترین میزان فرونشست را دارد گفت: امروز عمق چاه آب شرب در فارس رکورد زده به طوریکه عمق چاه آب در جهرم به 550 متر هم رسیده است در حالیکه عمق چاه حداکثر 510 متر است.
کد خبر: ۷۷۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 13 August 2019

به گزارش تابناک فارس: مدیرعامل آبفای استان فارس یکی از موانع مهم در بهینه سازی مصرف آب را قیمت بسیار اندک آب شرب است به طوریکه  امروز تامین هر متر مکعب آب شرب بالغ بر 5 هزار تومان هزینه در بر دارد حال آنکه عدد فروش آب شرب خانگی، 470 تومان، یعنی هر لیتر 50 ریال است!!

قلندری با اشاره به اینکه برای ترمیم یک درصد از کل شبکه آب شرب موجود در استان فارس به غیر از شیراز حدود 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: چون آب آشامیدنی در فارس عمدتا از منابع زیرزمینی تامین میشود لذا افزایش بارندگی، تاثیری بر آن ندارد و اینکه بارندگی مشکل آب را حل کرده باشد، تصور غلطی است.


او در عین حال از وجود 25 شهر در فهرست شهرهای دارای تنش یا در نقطه سر به سر خبر داد و گفت: 52 شهر در وضعیت عادی قرار دارد.


مدیرعامل آبفای استان فارس همچنین گفت: فارس به لحاظ شبکه و تصفیه خانه فاضلاب از استانهای عقب مانده کشور محسوب می شود به طوریکه تنها حدود 10.7 مشترکان این استان از چنین خدماتی بهره مند هستند، حال آنکه در کشور میانگین برخورداری، 45 درصد است.


مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس گفت: دولت تعهد کرده بود که 87 میلیون یورو در طرح های فاضلاب استان فارس سرمایه گذاری کند.

البته دولت وعده های سر خرمن زیادی داده؛ پس توصیه می کنیم تحقق این وعده را هم به دست فراموشی بسپارید و خودتان به فکر راه چاره ای باشید...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار