مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: روزانه ۲۰۰ تن سبزی در جنوب پایتخت به ضایعات تبدیل می شود که با احداث کارخانه بسته بندی و فرآوری، اشتغالزایی بیشتری در این زمینه انجام می شود.
کد خبر: ۷۷۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 11 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ محمد عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهرستان ری با سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیر کشت سبزی و صیفی یکی از قطب های بزرگ تولید این محصول در استان تهران است که متاسفانه هنوز فرآیند بسته بندی و فرآوری آن ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: هم اکنون تولید سبزی و صیفی جات شهرستان ری در حدود هفت هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده که با احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی این آمار افزایش می یابد.

عباسی از اختصاص سه هکتار از اراضی کشاورزی ری به طرح بسته بندی سبزیجات اشاره کرد و افزود: این طرح هم اکنون در مراحل ابتدایی و جانمایی است، ولی راه اندازی آن عزم جدی مسئولان و کشاورزان را می طلبد.

وی یادآور شد: بخش اعظم سبزی و صیفی جات این منطقه جهت توزیع به سایر نقاط کشور به میدان میوه و تره بار تهران منتقل می شود، این در حالی است که این مکان فاقد زیرساخت های لازم برای نگهداری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری احداث میدان تره بار و فرآوری سبزی را تنها راه نجات این حجم وسیع از ضایعات عنوان کرد و گفت: در این شهرستان تنها سه واحد فرآوری سبزی فعال است که نیاز این منطقه را تامین نمی کند.

عباسی تصریح کرد: راه اندازی صنایع وابسته مثل بسته بندی و فرآوری و عصاره گیری و احداث میدان تره بار می تواند پنج هزار و ۵۰۰ شغل را در این منطقه ایجاد کند.

وی بهینه سازی روش های برداشت، انبارداری، حمل و نقل و بکارگیری فن آوری های نوین با دیدگاه تولید محصول سالم و جدید را از دیگر رویکردهای اداره جهاد کشاورزی ری عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار