پیامی مبنی بر ورود سامانه بارشی پرفشار به استان های جنوبی کشور و در نتیجه بارش های فراوان و سیل آسا در این استان‌ها از جمله فارس در فضای مجازی پخش شد که اطلاعیه هواشناسی فارس نشانگر بی بارانی این استان هاست.
کد خبر: ۷۷۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 11 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:این پیام در فضای مجازی ظرف روزهای گذشته از قول پروفسور اردکانی که عنوان شده بنیانگذار هواشناسی ایران است منتشر شد.

در این پیام نسبت به ورود اولین و بزرگترین ناهنجاری بارشی در ۱۰ ساله اخیرِ جنوب کشور هشدار داده شده و از ساکنان این مناطق درخواست شده خود را برای رویارویی با این ناهنجاری بارشی آماده کنند.

در ادامه این مطلب آورده شده که از یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸ با ورود این سیستم ،بارش‌هایی در جنوب کشور از جمله تمام نقاط استان‌های فارس، بوشهر ،خوزستان، هرمزگان ، غرب و جنوب غرب کرمان روی می‌دهد و احتمال خسارت و بروز سیلاب نیز وجود دارد.

در این پیام همچنین از احتمال احیای سه دریاچه بختگان، پریشان و کافتر استان فارس بعد از ده روز بارش پیاپی در روزهای آینده سخن گفته شده است.

از کاربران درخواست شده این پیام را بازنشر دهند.

استعلام از سامانه هواشناسی استان فارس هوای صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد را از شنبه ۱۹ الی چهارشنبه ۲۳ مردادماه ۹۸ نوید می‌دهد.

همچنین روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان فارس این مطلب را براساس مقایسه آن با پیش‌بینی هوای روزهای آینده شایعه بی اساس دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار