مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک : از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۰ میلیون شاخه گل و گلدان زینتی در گلخانه های این شهرستان تولید و به بازار عرضه شد.
کد خبر: ۷۷۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 11 August 2019

۱۰ میلیون شاخه گل و گلدان زینتی در گلخانه های شهرستان آبیک تولید شد

به گزارش تابناک قزوین بیژن لطفی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اعلام این مطلب افزود : در حال حاضر تعداد ۱۰ واحد گلخانه تولید گل و گیاهان زینتی با سطحی بالغ بر ۳۰۰۰۰ مترمربع در این شهرستان فعال هستند.

به گفته ی وی ؛ سالانه  ۳۹ میلیون شاخه گل و گلدان زینتی در این واحدها تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت : در حال حاضر  ۱۰ بهره بردار در زمینه تولید گلخانه‌ای گل و گیاهان زینتی در این شهرستان فعال هستند که با فعالیت این واحدها حدود ۲۱۰ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم  در منطقه ایجاد شده است.

لطفی با اشاره به بازار هدف گل و گیاهان زینتی اظهار داشت :  علاوه بر بازارهای داخلی، حجم عمده این تولیدات بویژه در مورد گل شاخه بریده به کشورهای دیگر از جمله عراق، ترکیه، اوکراین، گرجستان، ترکمنستان، پاکستان و همسایگان جنوب ایران صادر می شود .

وی خاطر نشان کرد :  با حفظ وضع موجود بازارهای هدف، در سال‌های آینده و با تقویت جایگاه صادرات، بخش گل و گیاه زینتی رشد قابل توجهی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تامین ارز و صادرات بخش کشاورزی در حوزه گل و گیاهان زینتی می باشد بر لزوم ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های لازم به ویژه احداث پایانه‌های صادراتی گل و گیاه در این شهرستان تاکید کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار