رئیس اداره دامپزشکی شهرستان های دماوند و پردیس از استقرار ۹ جایگاه عرضه بهداشتی دام برای روز عید قربان در این دو شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ 11 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ سید علی امامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این نهاد همانند سنوات گذشته با استقرار کارشناسان در جایگاه های عرضه دام در روز عید قربان توسط شهرداری هر شهر، نظارت های بهداشتی قبل و بعد از کشتار انجام می دهد.

وی افزود: سال گذشته در دو شهرستان دماوند و پردیس چهار هزار رأس دام مورد معاینه بالینی قرار گرفت که از این تعداد ۲هزار رأس کشتار شدند؛ همچنین سال گذشته ۴۵۰ کیلوگرم از ضایعات خوراک دام‌ به دلیل وجود انگل حذف و از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: هر صد گرم ماده غذایی آلوده توانایی ایجاد بیماری های حاد گوارشی در یک فرد بالغ را دارد که در این راستا سال گذشته ۴۵۰۰ نفر از بیماری نجات یافتند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند و پردیس با تاکید براینکه در سال جاری کشتار فقط در کشتارگاه های دامی انجام می شود، تصریح کرد: ۲ کشتارگاه در دماوند و رودهن به منظور کشتار دام وجود دارد و جایگاه هایی که در نظر گرفته شده صرفاً به منظور عرضه دام زنده است.

امامی در خصوص تعداد جایگاه های در نظر گرفته شده عنوان کرد: کشتارگاه و یک جایگاه ثابت در منطقه جیلارد دماوند، کشتارگاه و یک جایگاه ثابت در میدان خلیج فارس رودهن، یک جایگاه ثابت در مقابل بازار روز پردیس، یک جایگاه ثابت روبروی شهرداری بومهن، یک جایگاه ثا بت در میدان اصلی شهر آبعلی، یک جایگاه در آبسرد و یک جایگاه در کیلان؛ مجموعا ۹ جایگاه به منظور عرضه دام زنده در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲ اکیپ سیار و ۹ اکیپ ثابت نیز به منظور جلوگیری از کشتار غیر مجاز در سطح دو شهرستان فعالیت می کنند، خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا داریم که دام زنده را از جایگاه های در نظر گرفته شده خریداری چرا که این جایگاه ها توسط کارشناسان نظارت می شود.

وی با بیان اینکه بیماری‌های مشترک کشنده بین انسان و دام نگران کننده نیست زیرا دام های مستقر در جایگاه ها توسط دامپزشکی معاینه شده است، گفت: بهتر است شهروندان به منظور تامین سلامت برای کشتار به کشتارگاه ها مراجعه کنند و بعد از کشتار گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه در محیط یخچال قرار دهند.

امامی تصریح کرد: افرادی که قصد دارند ذبح دام در منازل انجام دهند حتما از مناطق مورد تایید این نهاد خریداری و از خرید دام متفرقه خودداری کنند تا شاهد مشکلی در خصوص بیماری های مشترک انسان و دام نباشیم؛ البته کارشناسان و گشت های سیار در شهرستان حضور دارد و به منازل مراجعه خواهند کرد.

ایجاد ۳ پایگاه جمع آوری نذورات روز عید قربان توسط کمیته امداد

رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند از برپایی ۳ پایگاه در روز عید سعید قربان به منظور جمع آوری نذورات و کمک های مردمی در شهرستان دماوند خبر داد.

مهدی شعبانی، در این خصوص اظهار داشت: به منظور احیا سنت اصیل اسلامی انفاق همچون سنوات گذشته با همت مردم نیکوکار و خیر شهرستان نذورات قربانی اعم از گوشت، دام زنده و وجوهات نقدی جمع آوری می شود.

وی با بیان اینکه پیش می شود امسال میزان نذورات مردمی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته باشد، گفت: مردم نیکوکار شهرستان در سال گذشته ۴۱ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به نیازمندان در قالب طرح نذر قربانی کمک کردند و امیدواریم در سال جاری این رقم افزایش یابد.

رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند اضافه کرد: علاوه بر سه پایگاه مستقر در روز عید در شهرستان، مردم می توانند نذورات خود را به شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه ۸۸۰۲۵۱۰۸۷ بانک ملی به نام کمیته امداد شهرستان دماوند و یا شماره کارت مجازی کمیته امداد به شماره ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۳۶۶۴ و یا از طریق تلفن گویا ۷۳۵۵ واریز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار