معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان:
معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان : نشريه راهبردهاي توسعه استان قزوين به بيان تلخيصي از مطالعات آمايش استان قزوين و چگونگي اجرايي شدن مطالعات صورت گرفته در استان پرداخته كه توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي تهيه و چاپ شده است.
کد خبر: ۷۷۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 11 August 2019

نشريه راهبردهاي توسعه استان قزوين چاپ شد

به گزارش تابناک  قزوين؛ علي رحماني معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان  اظهار داشت: تعريف طرح هاي مطالعاتي كه با توجه به برنامه آمايش، تهيه آنها ضرورت داشت انجام شده و مطالعات مسكن، توسعه شيلات، مقابله با گسترش بيابان از جمله طرح هاي مهم استان مي باشد كه در اين نشريه به تفصيل به آن پرداخته شده است.

وي با اشاره به موضوعات مختلف اشاره شده در اين نشريه افزود: بررسي ردپاي اكولوژيك و ظرفيت زيستي به تفكيك مناطق آمايشي استان قزوين، عملكرد كارگروه امايش استان قزوين طي سالهاي ۹۲-۹۷، مكان يابي انرژي هاي نو با استفاده از تكنيك هاي تصميم گيري و سيستم اطلاعات جغرافيايي، ضوابط استقرار دامداري هاي جديد منتج از مطالعات آمايش استان قزوين، برآورد ارزش افزوده حقيقي، موجودي سرمايه، اشتغال و بهره وري رشته فعاليت هاي عمده اقتصادي استان قزوين، عملكرد برنامه پنجم و طرح تفصيلي برنامه ششم توسعه اقتصادي-اجتماعي استان قزوين طي سال هاي ۱۳۸۴-۱۳۹۳، سنتز آمايش منطقه هفت كشور و مطالعات نظام آبزي پروري در رودخانه شاهرود استان قزوين، از ديگر سرفصل هاي اين نشريه مي باشد.

علي رحماني اين نشريه را تلخيصي از مطالعات آمايش استان دانست و بيان كرد: فعاليت هاي مرتبط با برنامه آمايش استان ها از سال ۱۳۸۵ شروع شده و در حال حاضر اكثر استان هاي كشور اين مطالعات را به اتمام رسانده و برخي ديگر در حال به روز رساني و مطالعات تكميلي مي باشند.

وي خاطر نشان كرد: استان قزوين نيز اقدام به تهيه مطالعات تكميلي آمايش نموده و در اين مطالعات به بررسي ردپاي اكولوژيك و توان زيستي مناطق آمايشي استان پرداخته است تا بر اساس نتايج بدست آمده اقدام به بارگذاري فعاليت ها در مناطق مختلف استان نمايد.

رحماني با اشاره به اينكه پس از تهيه برنامه آمايش، تهيه ضوابط اجرايي براي به اجرا درآمدن اين مطالعات ضروري است، تصريح كرد: استان قزوين به اين منظور اقدام به تهيه مقياس هاي مناسب نموده تا با تصويب آنها در كارگروه آمايش و اخذ مصوبه شوراي برنامه ريزي، اجرايي شدن اين مطالعات در سطح استان پايه ريزي شود.

معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ادامه داد: مطالعات طرح هاي ضرورت دار استان صورت گرفته و در صورت نهايي شدن مي تواند در راستاي توسعه فعاليت هاي مرتبط با آن اجرا شود.

برچسب ها: راهبرد ، نشریه ، توسعه ، امایش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار