مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آبیک :
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک : کشت آفتابگردان روغنی در سطح ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی در روستای خرم پشته بخش بشاریات از توابع این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۷۷۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 10 August 2019

کشت آفتابگردان روغنی در سطح ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آبیک آغاز شد

به گزارش تابناک قزوین بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اعلام این خبر افزود : در راستای کشت و توسعه دانه های روغنی، کشت آفتابگردان روغنی از نوع رقم هایسان در این میزان  اراضی زراعی انجام شد .

وی اظهار داشت :  با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی این منطقه برای کشت آفتابگردان روغنی و همچنین امکان کشت آن به منظور تناوب زراعی در کنار عملکرد مناسب آن به کشاورزان توصیه کرد :  با کمک کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به توسعه کشت دانه های روغنی از جمله کشت آفتابگردان روغنی تلاش بیشتری داشته باشند.

لطفی تصریح کرد : کشت دانه روغنی آفتابگردان از جمله محصولات زراعی در راستای توسعه کشت دانه های روغنی است که نیازمند مدیریت زراعی صحیح و علمی بوده و با توجه به نوسانات قیمت بازار نیاز است تدابیر مناسب جهت فروش محصول انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به اینکه این شهرستان به تازگی اقدام به کشت آفتابگردان کرده و سال گذشته کشت به صورت آزمایشی انجام شده گفت : شرایط و پتانسیل بالای تولید این محصول و اقتصادی بودن آن سبب شده تا محصول آفتابگردان دانه روغنی به عنوان یک محصول در تناوب زراعی گیاهان توصیه شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار