کد خبر: ۷۷۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 09 August 2019
 
 

تابناک / مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کمبود کاغذ برای نشریات وجود ندارد، گفت: با ورود ارز نیمایی و فروش کاغذ با ارز دولتی از ۲۰ اردیبهشت هزار و ۳۰۰ تن کاغذ توزیع کردیم و هزار و ۵۰۰ تن نیز در حال توزیع است.

 

575x400 - برای خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نیز یارانه لحاظ می‌شود/ تعطیلی روزنامه‌ها تصمیم خودشان بود/ کمبود کاغذ در کشور نداریم

 

به نقل از فارس، محمدرضا دربندی عصر امروز در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با گرامیداشت هفته خبرنگار در سالن اجتماعات مرکز آموزش دولتی توسعه و برنامه‌ریزی گیلان اظهار کرد: وقتی با واقعیت‌های استان‌ها آشنا می‌شویم در برنامه‌ریزی‌های مربوط به حوزه خبری بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۴۰۰ مجوز توسط هیئت نظارت از ابتدای انقلاب برای مطبوعات صادر شده، گفت: حدود چهار هزار و ۱۰۰ نشریه مکتوب و هزار و ۵۷۰ پایگاه خبری و ۳۰ خبرگزاری در سراسر کشور فعال هستند.

مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۳۰۰ روزنامه در ایران چاپ می‌شود، افزود: هزار و ۸۰۰ هفته‌نامه و دوهفته‌نامه و دو هزار ماه‌نامه و فصل‌نامه در سراسر ایران چاپ می‌شود، این در حالی است که در آلمان ۱۲۰ روزنامه فعالیت می‌کنند.

دربندی با اشاره به اینکه با آمدن سلطانی‌فر رویکردها متفاوت شد و نخستین نکته توجه به بدنه اصلی رسانه یعنی خبرنگاران بود، تصریح کرد: بسیاری از مدیران مسؤول خبرنگاران خود را بیمه نمی‌کنند که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان هنر امضا کردیم سه هزار نفر از خبرنگاران را بیمه پایه می‌کنیم و سه هزار سهمیه برای بیمه تکمیلی ‌در نظر گرفته‌ایم.

وی ارائه اینترنت بدون فیلتر را یکی از اقدامات وزارت ارشاد دانست و بیان کرد: خانه مطبوعات گیلان می‌تواند با معرفی رسانه‌های خود به ما، از اینترنت بدون فیلتر استفاده کند.

مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی و اینترنتی رایگان وزارت ارشاد گفت: پیش‌ازاین کارت خبرنگاری با کمیسیون به برخی از ارشدهای حوزه خبری ارائه می‌شد اما سعی داریم این روند را آسان‌تر کنیم و کمیسیون را حذف کردیم.

دربندی با تأکید بر ارائه کارت خبرنگاری برای خبرنگاران بیان کرد: وزارت ارشاد برای خبرنگاران کارت خبرنگاری بین‌المللی صادر می‌کند که اگر خبرنگاری برای پوشش خبری به خارج از کشور سفر کرد بتواند از تمامی اوقات خود نیز رایگان استفاده کند.

وی با اذعان به اینکه پیش‌ازاین به پایگاه‌های خبری یارانه تعلق نمی‌گرفت، افزود: مبلغی که به‌عنوان یارانه تعلق می‌گرفت به‌عنوان یارانه کاغذ تنها به نشریات مکتوب داده می‌شد اما ازآنجاکه فضای مجازی حرف نخست را می‌زند برای خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نیز یارانه لحاظ می‌شود.

مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شیوه‌نامه برای رسیدگی به جرائم رسانه‌ای گفت: خطاهای روزنامه‌ها و نشریات دستورالعملی با توجه به قانون مطبوعات و آئین‌نامه شورای امنیت ملی تدوین شده که باید بر طبق آن رفتار کنند.

دربندی با اشاره به بسته شدن برخی از نشریات در سال‌های گذشته افزود: دو هفته پیش یکی از روزنامه‌ها با نتیجه‌گیری هیئت‌مدیره به این نتیجه رسید که باید روزنامه را تعطیل کند اما در دو سال گذشته ما هیچ روزنامه یا نشریه‌ای را تعطیل نکردیم‌.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار تن کاغذ ارز دولتی را در سامانه مربوط به ارائه کاغذ به نشریات تأیید کرده است، تصریح کرد: از آذر سال گذشته بانک مرکزی ارز دولتی برای کاغذ را قطع کرد و می‌گفتند نخ بخیه، داروی بیهوشی و دیگر موارد واجب‌تر از کاغذ است و مرگ یک نفر اهمیت بیشتری از بسته شدن نشریات دارد.

مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کمبود کاغذ برای نشریات وجود ندارد، افزود: با ورود ارز نیمایی و فروش کاغذ با ارز دولتی از ۲۰ اردیبهشت هزار و ۳۰۰ تن کاغذ توزیع کردیم و هزار و ۵۰۰ تن نیز در حال توزیع هستیم.

عکس: سعید کتمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار