استاندار فارس با بیان اینکه برخی تصور می کنند می توانند با تخریب در فضاهای رسانه ای محدود استاندار را تسلیم خواسته ها و مطامع خود کرده و به باج خواهی بپردازند هشدار داد: بنده استانداری نیستم که با این مباحث به کسی باج دهم .
کد خبر: ۷۷۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 10 August 2019

به گزارش تابناک فارس: عنایت الله رحیمی گفت: یکی از مولفه‌های مهم و کارآمد نظام در چهل سال گذشته ، وجود اعتماد مردم به مسئولان بوده، است، افزود: در حال حاضر دشمنان در صدد خدشه وارد کردن به این اعتماد برآمده اند که باید به عنوان یک رسالت ملی و عقیدتی در راه خنثی کردن این مسئله تلاش کنیم تا از ایجاد حس بی اعتمادی در جامعه و ترویج آن جلوگیری کنیم.

البته مسائل حاشیه ای همچون فقر،بی عدالتی، فساد، اختلاس، احتکار، رانت، انحراف سراسری موجود در نظام بانکی و ...از ضعف هایی هستند که باعث سلب اعتماد عمومی شده اند و بهتر است کمی اهتمام به آن بورزید!!!!!!!


رحیمی اضافه کرد: امروز رسانه‌های بیگانه در سطح جهان به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی بین مردم و جلوه دادن اینده ای نا امیدانه  هستنند، بنابراین رسانه ها باید تزریق امید و نشاط در جامعه را مبنای حرکت خود قرار دهند.

البته به اعتقاد روانشناسان مهم‌ترین عامل نبود نشاط اجتماعی در کشور "احساس درماندگی" است!


به اعتقاد آن ها پیش‌بینی ناپذیر بودن آینده و عدم کنترل مردم بر شرایط استرس زا، بوجود آورنده فضای ناامیدی و افسردگی در کشور است.

پس باید بگوییم ایجاد فضای اعتماد در جامعه و صداقت و مسئولیت پذیری حاکمیت در قبال تصمیمات را راهکار مقابله با فضای یاس در جامعه و ایجاد نشاط اجتماعی است نه تزریق امید واهی به جامعه...

 

خبرنگاری به عنوان شغلی زیان آور تصویب شد

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از سختی ها و موانع پیش روی خبرنگاران آگاه است گفت: کمی درآمد، مشکلات بیمه ای، وجود آسیب‌ها، قرار گرفتن در معرض انتقام و ... از جمله مشکلات این قشر از جامعه است که باید حمایت‌های قانونی از آنها  تقویت شود.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید، حرفه خبرنگاری به عنوان یک شغل و سخت و زیان آور تصویب شد و مقرر شده به ازای هر سال سابقه، یک و نیم سال سابقه برای آنها لحاظ شود و با پرداخت ٢٠ سال حق بیمه، بازنشست شوند

استاندار فارس همچنین به تشریح اقدماتی که توسط برخی دستگاه‌های اجرایی برای خبرنگاران استان پیش‌بینی شده اشاره و خاطرنشان کرد: ارائه تخفیف ٥٠ درصدی اماکن ورزشی، استفاده رایگان خبرنگاران و خانواده آنها  از اماکن تاریخی و ... از جمله آنها است.

رحیمی در پاسخ به مطالباتی در خصوص مسکن خبرنگاران نیز پیشنهاد داد تعاونی مسکن خبرنگاران تشکیل شود. وی ادامه داد: زمینی در شهر صدرا برای خبرنگاران پیش‌بینی شده و  خبرنگارانی که تاکنون از زمین دولتی استفاده نکرده‌اند می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

استانداری نیستم که به کسی باج بدهم

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه برخی تصور می کنند می توانند با تخریب در فضاهای رسانه ای محدود استاندار را تسلیم خواسته ها و مطامع خود کرده و به باج خواهی بپردازند هشدار داد: بنده استانداری نیستم که با این مباحث به کسی باج دهم .
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه ملاک انتصاب مدیران استان، پاکدستی، پاک چشمی، کار بلد بودن و قرار داشتن در چارچوب اهداف نظام و دولت است، اظهار کرد: اگر کسی تصور کند با تهییج افکار عمومی می‌تواند، من را به  تصمیمی که تمایلی به انجام آن ندارم وادار کند سخت در اشتباه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار