سازمان هواشناسی استان با بررسی نقشه‌های هواشناسی از ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و وزش بادهای شدید را گزارش کرده است که تا پایان هفته دمای هوا در استان کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۷۷۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸ 08 August 2019

به گزارش تابناک فارس: با افزایش دما در تیرماه مصرف انرژی در استان فارس افزایش داشته است که این میزان مصرف در شیراز با گذشتن از حد متعارف به هشدار رسیده بود.

افزایش مصرف انرژی موضوعی بود که در سال گذشته منجر به ارائه خاموشی و کمبود آب برای کلانشهر شیراز شد.

حال با گذر از تیر ماه پرحرارت و گرم به گزارش سازمان هواشناسی تا پایان هفته دمای هوا در استان کاهش خواهد یافت و برای برخی مناطق جنوبی استان بارش های پراکنده را پیش بینی کرده است.

پس می توان در اصطلاح عامیانه گفت: ستاره خنک زده است؛این اصطلاح در گرمای تابستان بین مردم رد و بدل می شود و به معنای پایان دوره ی طولانی گرما و آغاز خنک شدن تدریجی هواست .

اما خود ستاره ی خنک چیست ؟ یکی از پر نور ترین ستارگان آسمان ستاره ای است به اسم شعرای یمانی که اگر درست در بامداد ۱۵ مرداد یعنی همان چهل و پنج تابستان حدود ۲۰ دقیقه قبل از طلوع آفتاب به افق شرقی که محل طلوع خورشید است با دقت خیره شویم و افق روبرو باز و مانعی مانند کوه ، ابر و غبار یا ساختمان های بلند در سر راه دید ما نباشد می توانیم در میان روشنایی قبل از طلوع خورشید درخشندگی ستاره ای را ببینیم که همان ستاره به اصطلاح خنکی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار